سفیر جمهوری اندونزی در رشت:

بوگور و رشت خواهرخوانده شوند

سفیر جمهوری اندونزی گفت: هدف از بازدید شهر رشت این است که روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور اندونزی و ایران ارتقا یابد و دو شهر بوگور و رشت خواهرخوانده تلقی شوند.

بوگور و رشت خواهرخوانده شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» رونی پراستیو یولیانتورو در دیدار با شهردار رشت ضمن ابراز امیدواری در خصوص اینکه این دیدار موجب توسعه روابط بین اندونزی و ایران به‌ویژه شهر رشت شود، به ارتباط دیپلماتیک ۷۰ساله بین اندونزی و ایران اشاره و اظهار کرد: ایران بیمارستان‌ها و پزشکان خوبی دارد و براین‌اساس اندونزی علاقه‌مند به گسترش روابط حوزه سلامت با ایران است.

وی در ادامه با بیان اینکه سفارت جمهوری اندونزی آمادگی دارد زمینه خواهرخواندگی دو شهر «بوگور» و «رشت» را فراهم کند، افزود: هدف از بازدید شهر رشت این است که روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور اندونزی و ایران ارتقا یابد و دو شهر بوگور و رشت خواهرخوانده تلقی شوند.

سفیر جمهوری اندونزی با بیان اینکه زمینه‌های بسیاری برای همکاری با رشت وجود دارد، تصریح کرد: بر این باورم بهترین همکاری بین ایران و اندونزی می‌تواند در زمینه شهر خوراک‌شناسی باشد و این امر می‌تواند همکاری در زمینه‌های گردشگری و فرهنگی را ارتقا دهد. همچنین واقع‌شدن شهر رشت در نقطه تلاقی ایران و کشورهای حاشیه خزر می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های اقتصادی با اندونزی باشد.

رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این دیدار به پیشنهاد خواهرخواندگی شهر بوگور جمهوری اندونزی با شهر رشت از سوی سفیر اندونزی استقبال و خاطرنشان کرد: خواهرخواندگی با شهر بوگور می‌توانند سبب مراودات بسیار خوب با کشور اندونزی باشد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه