مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

ضرورت مخاطب شناسی در تولید محتوا برای نوجوانان/ برگزاری هنرواره ملی “صد سال، در اوج افتخار”

“محمد لطیفی” مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با بیان اینکه در بسیاری مواقع در مواجه با نوجوانان ارتباط درستی شکل نمی گیرد، گفت: با نوجوانان امروزه نمی توان با مدل تربیتی دهه ۵۰ و ۶۰ارتباط داشت، این در حالی است که باید ذائقه نوجوانان را شناخت و با ارائه محتوای جذاب مخاطب شناسی خوبی داشت.

ضرورت مخاطب شناسی در تولید محتوا برای نوجوانان/ برگزاری هنرواره ملی “صد سال، در اوج افتخار”

“محمد لطیفی” مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با حضور در تحریریه هشت دی، با اشاره به اهداف این اتحادیه، اظهار کرد: رسالت ما در انجمن های اسلامی بر این مبنا است که در کنار سایر فعالیت ها، تربیت انقلابی شکل بگیرد و اگر این اتفاق بیافتد دیگر نیاز به تذکر من و شما نیست و خود جوان و نوجوان به آن بینش و اعتقاد می رسد که بر مبنای انقلاب، قدم بردارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری مواقع در مواجه با نوجوانان ارتباط درستی شکل نمی گیرد، گفت: با نوجوانان امروزه نمی توان با مدل تربیتی دهه ۵۰ و ۶۰ ارتباط داشت، زیرا مدل رفتاری دانش آموزان دهه ۸۰ تغییر کرده، این در حالی است که باید ذائقه نوجوانان را شناخت و با ارائه محتوای جذاب مخاطب شناسی خوبی داشت.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با اشاره به برگزاری اردوی بزرگ دانش آموزی در ایام ۱۳ آبان، گفت: نسل جوان امروزی بسیار محقق هستند و باید از روی علم و منطق با آنان صحبت کرد.

وی با اشاره به تحقق تربیت حماسی در نسل امروز به سه ضلع، خانواده، مدرسه و انجمن اسلامی اشاره کرد و گفت: دو ضلع خانواده و انجمن اسلامی با وجود مربی های تربیتی که داریم به خوبی رقم خورده زیرا ارتباط خوبی بین اتحادیه و خانواده های دانش آموزان برقرار است.

لطیفی ادامه داد: در دو سال شیوع کرونا مدارس به صورت حضوری تعطیل بود و این به نوبه ی خود معضلی بود، به طور مثال یکی از دانش آموزانی که با ما در ارتباط است می گفت در تمام این مدت فقط یک بار به مدرسه رفته است و این یعنی نقش مدرسه کمرنگ شد که امیدواریم با وجود دولت جدید این ضلع هم پررنگ تر شود و برای رسیدن به یک هدف مشترک گام برداریم.

در وزارت آموزش و پرورش باید به ابعاد پرورشی با دقت و توجه بیشتری پرداخته شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش باید به ابعاد پرورشی با دقت و توجه بیشتری پرداخته شود.

لطیفی با بیان اینکه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، اتحادیه انجمن های اسلامی دبیرخانه این بیانیه در استان محسوب می شود بیان کرد: پرداخت به این موضوع در حوزه دانش آموزی، این بار، سنگین تر از مسئولیت اتحادیه است چون فرمان نائب امام می باشد.

تلاش دانش آموزان گیلانی در پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب

وی افزود: متاسفانه با گذشت سه سال از صدور این بیانیه، آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده و پیاده سازی نشده است اما دانش اموزان ما به خوبی به آن پرداختند به طور مثال دانش آموزان فومنی در این زمینه پادکست و فایل صوتی تولید کردند تا مسئولانی که فرصت مطالعه ندارند آن را گوش دهند در همین راستا باز هم امیدمان به دولت انقلابی است که با رویکرد خویش، فعالیت این دبیرخانه، حداقل در بین معلمان و دانش آموزان تحقق یابد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با اشاره به تعبیر دانش آموزران از پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب به پیاده روی اربعین، بیان کرد: می گویند در مسیر پیاده روی اربعین یک نفر موکب چند میلیاردی ایجاد می کند، یکی از خانه خود شلنگی برای زائران می آورد تا دست شان را بشورند، یکی کفاشی می کند یا یک نفر با یک جعبه دستمال کاغذی، دِین خودش را به اباعبدالله(ع) ادا می کند یعنی هر کسی سهم و نقش خودش را در این راه دارد. پس در پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب هرکسی باید نقش خود را ایفا کند.

لطیفی با بیان اینکه باعث خوشحالی است است که دانش آموزان سهم خویش را در تحقق این بیانیه پیدا کرده اند اما آیا من‌مسئول نقشم را در این راه پیدا کرده ام؟!، گفت: در همین راستا اجرای پویش خوانش خانوادگی بیانیه گام دوم انقلاب از برنامه های اتحادیه است.

اجرای پویش کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب طی ماه های آتی

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان ادامه داد: کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب توسط اتحادیه طرح ریزی شد و در سراسر کشور انجام شده اما در گیلان به دلیل عدم همکاری سازمان مربوطه که اصلا برای انجام چنین کاری بودجه دارد، اجرا نشد؛ اما سرانجام خود اتحادیه این پویش را با عنوان مسابقه کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب را طی ماه های آتی اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه ما در اتحادیه همه تلاشمان این است که دانش آموزان را با وجود واقعیت ها تربیت کنیم و نمی خواهیم آن ها را از واقعیت دور کنیم، گفت: آینده روشنی را برای دانش آموزان اتحادیه می بینم با توجه به عقبه ای که تاکنون وجود داشته است. دانش آموزان  ما امیدوارند چون معتقد به امام حاضر و ناظر‌ و عصر ظهور هستند و علم و شکوفایی در عصر ظهور صورت می گیرد.

لطیفی با اشاره به میزان شناخت شخصیت میرزاکوچک خان جنگلی در میان نسل جدید اظهار کرد: به جزء دانش آموزانی که نگاه بصیرتی و انقلابی دارند، سایرین از میرزا فقط یک فرد اسلحه به دست می دانند که در جنگل زندگی می کرده است!

وی با اشاره اجرای پویش میرزا در سال گذشته، گفت: در این باب از استان های دیگر شعر، مقاله، نقاشی و… ارسال کردند، گفت: مدیر مدرسه ای از استان بوشهر مقاله ای ارسال کرده بود که برای من هم جای خوشحالی داشت و هم مایه تأسف بود از این حیث که ما در استان برای شناساندن اسطوره خود چه کردیم این در حالی است که سایر استان ها بیشتر از ما میرزا را می شناسند و چقدر برایشان مهم است و پیگیر این موضوع هستند.

لطیفی ادامه داد: ما در گیلان نتوانستیم میرزا را به خوبی معرفی کنیم و من همواره از خودم هم مطالبه گری می کنم که در این راه چه کرده ایم.

برگزاری هنرواره ملی “صدسال، در اوج افتخار”

وی ادامه داد: سال گذشته “پویش میرزا” رقم خورد و آثار خوبی برای جشنواره ارسال شد و برای بسط آن در سال جاری یک هنرواره یا جشنواره با عنوان “صدسال در اوج افتخار” و با موضوع “اسطوره استکبارستیزی؛ میرزا کوچک خان جنگلی” اجرا می کنیم که پوستر این جشنواره در آستانه ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی با حضور حجت الاسلام “حاج علی اکبری” رونمایی شد.

لطیفی با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره تا یک سال آینده، آماده دریافت آثار است، ادامه داد: آثار در قالب سرودن شعر به زبان و گویش محلی، نگارش متن ادبی، طراحی پوستر، کلیپ، مستندهای ترکیبی، مستند های گزارشی، خطاطی و نقاشی پادکست می باشد. یک بخش هم تحت عنوان معرفی یاران میرزا اضافه شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با اشاره به سهم هر شخص در تمدن سازی نوین اضافه کرد: اگر قرار است اتفاقی رقم بخورد باید در تربیت انقلابی رزمنده تحویل بدهیم، رزمنده ای چون حاج قاسم تا منشأ اثر باشیم.

وی با طرح این سؤال که از شهدا برای فرزندانمان چقدر سخن گفته ایم، ادامه داد: چقدر از شهید املاکی ها به بچه هایمان گفتیم؟ چقدر از شهید خوش سیرت، شهید قلی پور، شهید سیرت نیا و شهید کوچک زاده گفتیم؟ از شهید طاهرنیا و نامه ای که به فرزندش نوشت یا از شهید ایوب پور خوش سعادت فومنی که نماد یک اسطوره تربیتی است که در دانشگاه علامه تحصیل کرده و بنیانگذار اتحادیه انجمن اسلامی است.

در معرفی اسطوره ها به نسل جوان مؤثر باشیم

لطیفی با بیان اینکه امیدوارم به اندازه بضاعت در معرفی اسطوره ها به نسل جوان مؤثر باشیم، گفت: این جشنواره در کشور کم نظیر خواهد بود و جنبه مواجهه در سایر استان ها قطعا بیشتر خواهد بود و چون در بازه یک ساله است تلاشمان برای زمینه سازی و برگزاری دوره های میرزاشناسی است و پیش بینی می کنم به امید خدا جزء جشنواره های قابل توجه خواهد بود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با بیان اینکه امیدوارم وقتی بر مسندی می نشینیم به این فکر کنیم که باید یک روز آن را تحویل دهیم، گفت: مطالبه گران هم در مواجهه با افراد خدا را در نظر بگیرند و برای هر نقدی حجت شرعی داشته باشیم و در مطالبه گری نگاه الهی بر نگاه رفتاری و شخصی ما اولویت داشته باشد و سید اسماعیل زمان خودمان باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه