مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان:

اردوی «طلایه‌داران فردا» ویژه دانش‌آموزان فعال انجمن اسلامی مدارس گیلان برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با اشاره به برگزاری اردوی طلایه‌داران فردا، گفت: آشناسازی کامل مسئولین انجمن اسلامی با مفاهیم و ساختارهای تشکیلاتی، توانمندسازی برای اجرای برنامه‌های انجمن اسلامی در مدرسه و توجه به تقویت بنیه علمی و معرفتی دانش‌آموزان برای جهاد تبیین در مدارس از اهداف برگزاری این دوره است.

اردوی «طلایه‌داران فردا» ویژه دانش‌آموزان فعال انجمن اسلامی مدارس گیلان برگزار می‌شود

به گزارش هشت‌دی محمد لطیفی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به‌عنوان اولین مجموعه دانش‌آموزی پیش‌گام در عرصه برنامه‌ریزی و فعالیت‌های تشکیلاتی، مفتخر است که از حضور دانش‌آموزان در میدان برنامه‌ریزی و فعالیت به‌صورت جدی بهره می‌برد.

 وی حضور دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در برنامه‌های مختلف تشکیلاتی و طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون توسط آنها را شاهدی روشن بر این مدعا دانست و افزود: همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران برنامه‌های این نهاد، افزایش کیفی برنامه‌های انجمن اسلامی مدارس بوده است که بدین منظور برنامه‌ریزی آموزشی و تولید محتوای آموزشی در دو حوزه معرفتی ـ تربیتی و مهارتی ـ تشکیلاتی اجرا می‌گردد.

 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان ادامه داد: طراحی برنامه جامع آموزش اتحادیه با رویکرد هویت آفرینی فردی و تربیتی ـ تشکیلاتی انجام شده است که دانش‌آموزان فعّال عضو انجمن اسلامی پس از آشنایی با سرفصل‌های آموزش تشکیلاتی، برای پذیرش مسئولیت انجمن اسلامی مدرسه، در یک اردوی کامل مهارتی حضور پیدا می‌کنند.

 لطیفی اضافه کرد: این افراد ضمن بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته در انجام فعالیت‌های تشکیلاتی، در یک فضای عملی و میدانی جدّی، وظایف حوزه مسئولیتشان را تمرین کرده و پس از گذراندن این اردو و کسب تجربه‌های لازم و در امتداد آموزش‌های پیشین، نکات تکمیلی آموزش‌های تشکیلاتی را در طی دوران مسئولیت از مربیان و یا فعالان عرصه کار تشکیلاتی فرا می‌گیرند.

 وی با اشاره به اهداف برگزاری اردوی طلایه‌داران فردا، گفت: آشناسازی کامل مسئولین انجمن اسلامی با مفاهیم و ساختارهای تشکیلاتی، توانمندسازی برای اجرای برنامه‌های انجمن اسلامی در مدرسه و توجه به تقویت بنیه علمی و معرفتی دانش‌آموزان برای جهاد تبیین در مدارس از اهداف برگزاری این دوره است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با تأکید بر اینکه اردوی طلایه‌داران بر مبنای آموزش کاربردی مفاهیم طراحی گردیده است، تصریح کرد: دانش‌آموزان در اردوی طلایه‌داران فردا، با ۱۲ برنامه ـ فعالیت‌های متفاوت ولی منسجم و مرتبط با هم مواجه می‌شوند که هرکدام از این برنامه ـ فعالیت‌ها پوشش‌دهنده بخشی از سرفصل‌های آموزش‌های تشکیلاتی موردنیاز و ضروری است که می‌بایست افراد قبل از حضور در عرصه مسئولیت فرا بگیرند.

 وی با اشاره به اینکه در اردوی طلایه‌داران فردا، دانش‌آموز نقش محوری دارد، گفت: یکی از ویژگی‌های اردوی طلایه‌داران ارائه آموزش برای شکل‌دهی و تقویت شخصیت مستقل دانش‌آموز است و محصول پایانی هر فعالیت و مجموع محصولات آماده شده در طول اردو، حاصل طراحی، برنامه‌ریزی و تعامل‌های دانش‌آموزان می‌باشد. با این مدل دانش‌آموزان پس از مشاهده نتایج فعالیت‌هایشان به‌خوبی درک می‌کنند تصمیم‌های آنان، میزان نقش‌پذیری‌شان در فعالیت‌ها و همراهی و همگامی‌شان با سایر دانش‌آموزان در کسب توفیق یا عدم توفیق یک فعالیت به چه اندازه می‌تواند مؤثر باشد و بدین ترتیب می‌توانند در مسیر رسیدن به یک شخصیت و هویت مستقل گام بردارند.

 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان ارائه آموزش متناسب با اقتضائات دوران حیات نوجوان امروز را از دیگر ویژگی این اردو بر شمرد و عنوان کرد: هویت و شخصیت مستقل نوجوان امروز به‌واسطه ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای گوناگون، دچار چالش‌های متعدد و متنوعی است. در میان این نبرد و چالش هویتی ـ شخصیتی، نمی‌توان صرفاً به ارائه آموزش مستقیم و تبیین مفهومی مطالب اکتفا کرد؛ بلکه باید با طراحی و ارائه آموزش‌های غیرمستقیم، نوجوان را با مفاهیم ذهنی به‌صورت کاربردی و تمرینی درگیر نمود تا ضمن تجربه میدانی، مهارت‌های اولیه پیرامون آن را نیز فراگیرد.

 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان در ادامه به دیگر ویژگی‌های اردوی طلایه‌داران فردا اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش متناسب با پیشرفت امکانات و ابزارهای آموزشی، ارائه آموزش به همراه برنامه‌های نشاط‌آفرین در فضایی جذاب و رقابتی، حضور و ایفای نقش مکمل مربیان از دیگر ویژگی‌های این اردو می‌باشد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه