محور بخش ویژه نمایشگاه مدرسه انقلاب به شهید میرزا کوچک خان جنگلی اختصاص یافت

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، گفت: غرفه ویژه میرزاکوچک خان جنگلی با بهره گیری از بخش های مختلف هنرواره و شخصیت میرزا و اسناد بجا مانده از قیام جنگل در مدارس انقلاب استان گیلان در نمایشگاه مدرسه انقلاب دایر می گردد.

محور بخش ویژه نمایشگاه مدرسه انقلاب به شهید میرزا کوچک خان جنگلی اختصاص یافت

به گزارش ۸دی،محمد لطیفی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بهمن ماه ۱۴۰۰ سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته) است، گفت: این بیانیه نقشه راه گام دوم انقلاب را ترسیم نموده که مخاطبان اصلی آن نوجوانان و جوانان می باشد، اما به دلایل مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا ، شرایط اقتصادی و … متأسفانه این بیانیه آنچنان که لازم و شایسته بود از سوی فعالین و مؤثرین فرهنگی انقلاب پرداخته نشد.

وی، ادامه داد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با همراهی و همکاری وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیت خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان کشور، دهمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می نماید و محور اصلی محتوای نمایشگاه مدرسه انقلاب متن بیانیه گام دوم انقلاب است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، با برشمردن اهداف برگزاری نمایشگاه، گفت: افزایش آگاهی نوجوانان نسبت  به مبانی انقلاب اسلامی، افزایش روحیه امید و خود باوری، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش و جایگاه خود در نظام انقلاب اسلامی، جهت دادن صحیح به نوجوان در حوزه آزادی خواهی و تبیین نقش نوجوان در تحقق عدالت اسلامی از اهداف برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب می باشد.

لطیفی، افزود: جهت دهی به روحیه مطالبه گری در نوجوانان و آموزش انتقادگری منصفانه، ایجاد روحیه مسئله شناسی دقیق در نوجوانان با رویکرد حل مسئله، ایجاد بصیرت و تقویت دشمن شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، معرفی الگوهای موفق در مسیر انقلاب اسلامی در جهت افزایش حس خودباوری و روشن نمودن مسیر آینده برای نوجوانان و تبیین الگوی تعالی دختران در قالب برنامه های متناسب از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد.

وی، در ادامه به بخش های نمایشگاه مدرسه انقلاب اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز ما، امروز ما و فردای ما در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین برپا می گردد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، با بیان اینکه بخش دیروز ما، شامل دو غرفه ۹۸ درصدی ها و نقش نوجوانان در شکل گیری انقلاب می باشد، گفت: در این بخش با توجه به موضوعات مطرح شده می بایست دانش آموزان طبق موضوعات اعلام شده علت های شکل گیری انقلاب اسلامی و اعلام موافقت ۹۸ درصد از مردم ایران با ایجاد جمهوری اسلامی را بیان کنند. همچنین باید نسبت به حضور هم سن و سالهای خودشان در عرصه های مختلف و در بازه های زمانی متفاوت جهت شکل گیری انقلاب اسلامی طبق موضوعات اعلام شده به بیان این موضوع بپردازند.

لطیفی، بررسی چالش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را از موضوعات بخش دوم عنوان کرد و ادامه داد: غرفه های نقد و مطالبه گری، مقایسه سبک زندگی غربی و اسلامی، هنر و نوجوان با محوریت ترسیم وضعیت موجود و نقش نوجوان برای رسیدن به وضع مطلوب هنر انقلاب اسلامی و معرفی الگوهای هنر انقلاب در هر رشته از دیگر موضوعات این بخش می باشد.

وی، افزود: بخش فردای ما نیز شامل جهاد اقتصادی و علمی، نقش نوجوان در ساخت ایران قوی، رسانه و فضای مجازی، مهدویت، لشکر فرشتگان (ویژه دختران)،  همکلاسی آسمانی (ویژه پسران) و پسران و دختران حاج قاسم با محوریت ارائه شخصیت شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی تراز انقلاب اسلامی می باشد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، با بیان اینکه بخش ویژه نمایشگاه امسال با محوریت شهید میرزا کوچک خان جنگلی می باشد، تصریح کرد: با عنایت بر جمله نماینده معزز ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در همایش یکصد سال در اوج افتخار گیلان، که فرمودند: «حاج قاسم؛ نمونه آپدیت شده میرزا کوچک خان است»، بخش ویژه به صورت استانی ذیل هنرواره یکصد سال در اوج افتخار برگزار می گردد که بر این اساس غرفه ویژه میرزا با بهره گیری از بخش های مختلف هنرواره و شخصیت میرزا و اسناد بجا مانده از قیام جنگل در مدارس انقلاب استان گیلان ایجاد و به صورت استانی بهترین آثار تقدیر خواهند شد.

لطیفی، نمایشگاه های مدرسه انقلاب را تبلور فعالیت های جمعی و گروهی دانش آموزان خواند و گفت: تولید محصولات خلاقانه و دست سازه های دانش آموزی، به منظور جلب توجه و انتقال مفاهیم و محتوای اصلی نمایشگاه مورد تأکید است.

وی، با بیان اینکه اصالت در نمایشگاه مدرسه انقلاب با شیوه حضوری است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان هر مدرسه جهت تقویت نمایشگاه مدرسه انقلاب می توانند تولیدات خود را بصورت مجازی در قالب پادکست صوتی، رادیو انقلاب، پویا نمایی، فیلم کوتاه، هنرهای نمایشی (تئاتر، عروسک گردانی)، نشریه الکترونیکی، کلیپ، سرود، نماهنگ و موشن گرافی در بستر پیام رسان های داخلی منتشر نمایند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، با اشاره به فعالیت جنبی نمایشگاه مدرسه انقلاب، گفت: نمایش فیلم های جشنواره مردمی فیلم عمار، تشکیل گروه های روزنامه دیواری، نشریه، اینفوگرافی و نماهنگ، برگزاری یادواره های مدرسه ای همکلاسی آسمانی و لشکر فرشتگان، معرفی و میز فروش کتب، خوانش بیانیه گام دوم از جمله این اقدامات است.

لطیفی در پایان گفت: داوری دهمین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب در سطح استان انجام می شود و ۲ رتبه برتر دختر و پسر استان برای شرکت در یک رویداد تربیتی – تشکیلاتی ملی “راویان تمدن” که در فروردین ۱۴۰۱ برگزار می شود، دعوت می گردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه