معاون استاندار گیلان: اعزام اربعین امسال فقط به صورت پروازی انجام می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: اعزام اربعین امسال به صورت محدود و کنترل شده و تنها به صورت پروازی انجام می شود و اعزام زمینی زائرین اربعین نخواهیم داشت.

معاون استاندار گیلان: اعزام اربعین امسال فقط به صورت پروازی انجام می شود
به گزارش ۸دی،محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، مراسم اربعین امسال به صورت متفاوت با سال های گذشته برگزار می شود، افزود: اعزام زائرین اربعین در سال جاری به صورت پروازی و تنها برای افرادی که به صورت کامل واکسینه شده باشند، انجام می شود.
 وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت زائرین اربعین، به عنوان اولویت اصلی مطرح است، اظهار داشت: در همین راستا علاوه بر شرط واکسیناسیون، از کلیه زائرین قبل از اعزام، تست پی سی آر گرفته می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به رویکرد و پیام سیاسی عاشورا که همانا مبارزه با ظلم است، یادآور شد: از همین رو مستکبرین جهان به دنبال کم اثر کردن پیام عاشورا و کم رنگ کردن مراسم اربعین حسینی هستند و در این مسیر از همه ابزارها و ترفندهای تبلیغاتی استفاده می کنند.
 قاسم نژاد ادامه داد: همانگونه که شاهد بوده ایم مقام معظم رهبری، همواره خود را مقید به اجرای کامل توصیه های پزشکی و بهداشتی می دانند که نمونه بارز آن برگزاری مراسم مذهبی به صورت انفرادی در بیت مقام معظم رهبری است که نشان از اوج تقید ایشان به پروتکل ها و دستورات بهداشتی مقابله با کروناست، بنابراین باید در این زمینه نیز همه ما دنباله رو واقعی این بزرگان باشیم.
 وی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل ها و پیشگیری از دادن بهانه به دشمنان جهت تبلیغات علیه مراسم اربعین، گفت: در همین راستا باید پروتکل های مصوب وزارت بهداشت در پیاده روی اربعین به صورت دقیق به زائران انتقال و آنان نیز خود را ملزم به رعایت کامل این پروتکل ها بدانند.
معاون استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار اینکه ما به عنوان دوستدار اهل بیت، خود را موظف به عرض ارادت به خاندان کرامت می دانیم، تصریح کرد: در عین حال مطابق با تعالیم دینی حفظ سلامت جامعه نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل اعزام اربعین امسال به صورت محدود و کنترل شده و تنها به صورت پروازی انجام می شود و اعزام زمینی زائرین اربعین نخواهیم داشت.
 قاسم نژاد با اشاره به ثبت نام الکترونیک متقاضیان زیارت اربعین و لزوم نظارت دقیق در خصوص واکسیناسیون و انجام تست پی سی آر، از اداره کل فرودگاه های استان خواست: زمینه انجام پرواز مستقیم رشت به نجف را فراهم نماید.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم اربعین با تعداد مشخص و رعایت پروتکل های بهداشتی در داخل کشور اشاره کرد و افزود: درکنار برگزاری مراسم حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، باید از ظرفیت و بستر فضای مجازی، در جهت برگزاری مجازی مراسم اربعین به درستی استفاده شود.
معاون استاندار گیلان در پایان ابراز امیدواری کرد: با رفع کامل بیماری کرونا، زمینه حضور همه عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین سال های بعد فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه