اربعین؛ اجتماع آرمانی انسان!

بزرگ‌ترین اجتماع انسانی؛ معنای درستی از روابط و اجتماع انسانی که آدم‌ها از کنار هم بودن لذت می‌برند؛ برای یکدیگر جانفشانی می‌کنند و وحدت رفتار و جهت‌دهی به‌سوی نور دارند.

اربعین؛ اجتماع آرمانی انسان!

به گزارش هشت‌دی  میکائیل دیانی، فعال رسانه‌ای با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

 جهان مدرن؛ جهان ازهم‌گسیختگی و تنهایی است؛ جهان متکی بر اصالت فردی انسان! عقلانیت ابزاری؛ فایده‌گرایی؛ قدسی‌زدایی از امور و مؤلفه‌هایی مشابه مرکزیت زیست‌جهان مدرن را تشکیل داده‌اند!

 در زیست‌جهان مدرن که آدم‌ها را مغروق در مصرف و شهوت و لذت کرده است؛ حالا آدم‌ها دنبال نور می‌دوند؛ حتی برای داشتن یک رؤیای زیبای نورانی – که خودشان نیز می‌دانند دروغین است – پول پرداخت می‌کنند تا شاید لحظه‌ای از آن جهان بریده شوند! مثل آنچه در اینسپشن نولان به تصویر کشیده شده است.

 زیست‌جهان مدرن جامعه را به واحدهای تک‌نفره بی‌ارتباط با یکدیگر مبدل کرده است که دچار خلأهای شدید عاطفی و مشکلات متعدد روحی و روانی هستند.

 در برابر این جهان اما حالا زیست‌جهان تشیع با یک رویداد نشان‌دهنده حقیقت و نور مطلق شده است. در زمانه‌ای که باید به دنبال انسانیت دوید؛ پیاده‌روی اربعین نقطه تمام‌وکمال انسانیت را به رخ می‌کشد. انسانیت به معنای از خودگذشتگی؛ ایثار؛ فداکاری و سبقت از یکدیگر برای خدمت در اربعین به تمام‌وکمال جلوه‌گر می‌شود.

 بزرگ‌ترین اجتماع انسانی؛ معنای درستی از روابط و اجتماع انسانی که آدم‌ها از کنار هم بودن لذت می‌برند؛ برای یکدیگر جانفشانی می‌کنند و وحدت رفتار و جهت‌دهی به‌سوی نور دارند.

 تشکیل یک سازوکار همزیستی مؤمنانه؛ سازمان‌دهیِ انسانیِ جهانی بر اساس محبت و رفاقت، بدون قضاوت و ذره‌ای منفعت‌طلبی پیش می‌رود. یک فرایند هویت‌ساز از زیست‌جهان تشیع که به جهانیان و آنها که به دنبال نور هستند می‌تواند پیشنهاددهنده باشد.

 یک سیروسلوک معنوی از خویشتن به خویشتن؛ از نفس اماره به‌سوی نفس مطمئنه؛ لحظه‌ها و خلوت‌هایی برای بازتعریف رابطه خود و خدا؛ خود و انسان‌های دیگر؛ خود و امام و محاسبهٔ آنچه بر نفس خود گذرانده‌ایم.

 چند روز پیاده‌روی در زیر آفتاب داغ؛ برای‌آنکه به امام و نور مطلق او قرب پیدا کنیم؛ در قالب قطره‌ای در سیل جمعیتی که همه با همین هدف عزیمت می‌کنند و به یکدیگر در این مسیر سینرژی می‌دهند و خادمانی که بی‌منت برای طی طریق انسان‌ها از جان و مالشان می‌گذرند و خدمت می‌کنند و همه در کنار هم‌معنای دقیقی از انسجام اجتماعی را بازتعریف می‌کنند؛ سازوکاری که بر دوش مردم جلو می‌رود و معنا تولید می‌کند. مجاهدتی که نقش هر کس در این جهاد مشخص است و همه برای این مجاهده مقدس قدم برمی‌دارند و در کنار هم یک انسان کامل را به تصویر می‌کشند که برای جهانیان رشک‌برانگیز می‌شود. اینجا نه رویا که حقیقت انسانیت جلوه‌گر است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه