گیلان نخستین تولید کننده فندق در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرد امسال فندق کاران این استان بیش از هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

گیلان نخستین تولید کننده فندق در کشور

به گزارش ۸دی،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۸۵ درصد فندق کشور در گیلان تولید می‌شود و از این لحاظ گیلان رتبه نخست کشور را دارد.

مسعود الماسی با بیان اینکه برداشت نوبرانه فندق از باغ‌های پایین دست اشکورات رودسر و املش آغاز شده است گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۹ هزار و ۲۰۰ خانوار گیلانی بیش از ۲۱ هزار تن فندق به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان برداشت کنند.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول به زودی در سایر شهرستان‌های گیلان شروع می‌شود گفت: باغداران گیلانی در ۱۹ هزار و ۴۳ هکتار باغ به پرورش فندق مشغولند و برداشت این محصول تا مهر ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در دو ماهه گذشته با تخصیص اعتبارات یارانه نهال و مشارکت باغداران بیش از ۴۱۳ هکتار از باغ‌های استان توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا مهمترین شهرستان‌های تولید کننده فندق در گیلان هستند.

مسعود الماسی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار، ۶ واحد فرآوری و بسته بندی فندق در شهرستان‌های رودسر، املش و سیاهکل وجود دارد گفت : اشکورات رحیم آباد رودسر بزرگ‌ترین تولیدکننده فندق و به عنوان پایتخت فندق ایران شناخته می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه