پاداش روزه داران با خدا است/ فرصت بی‌نظیر رمضان را از دست ندهیم

امام جمعه کوچصفهان در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه به فرمایش امام صادق(ع) خداوند متعال می‌فرمایند: “روزه از من است و خود پاداش روزه‌داران را می‌پردازم”، گفت: لحظه لحظه ی ماه مبارک رمضان بر ماه های دیگر برتری دارد.

پاداش روزه داران با خدا است/ فرصت بی‌نظیر رمضان را از دست ندهیم

حجت‌الاسلام “احمد حکیمی گیلانی” امام‌جمعه کوچصفهان در گفتگو با خبرنگار هشت دی، ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه این ماه با توجه به روایات معصومین(ع) نسبت به دیگر ماه‌های سال دارای اهمیت ممتازی است، اظهار کرد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند؛ درب‌های دوزخ در این ماه به روی بندگان خدا بسته و درب‌های بهشت برای بندگان خاص(عباد الرحمان) باز است.

وی به ویژگی‌هایی که موجب ممتاز و برجسته شدن این ماه شده اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان مختص امت اسلامی است و تنها ماهی که نام آن در قرآن کریم ذکر شده ماه رمضان است، به فرمایش “امام صادق(ع)” تمام کتب آسمانی «تورات، انجیل، زبور، ‌‌‌‌صحف و قرآن» در این ماه نازل شده است، در این ماه فرشتگان برای بندگانی که روزه گرفته‌اند طلب استغفار می‌کنند و چه خوب است که انسان استغفار کند و از ضیافت شب‌های قدر جانماند.

علت نام‌گذاری رمضان چیست؟

حکیمی گیلانی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه فرصت ها است، گفت: خداوند متعال به بندگان خود در این ماه فرصت داده تا چنانچه در ماه‌های گذشته از رحمت خدا دور شدند بدین وسیله مجددا به سمت خداوند بازگردند، بدین جهت ماه مبارک را رمضان به معنای سوزانیدن نامیده‌اند که گناهان بندگان در این ماه به جهت روزه‌ای که می‌گیرند، سوزانده می‌شود.

امام‌جمعه کوچصفهان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان جزء چهار ماه حرام نیست اما خداوند متعال جنگیدن و ریختن خون در این ماه را حرام کرده است، گفت: پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ ماه رمضان برترین ماهی است که لحظه لحظه اش بر ماه‌های دیگر اهمیت دارد، بدین جهت امتیاز ویژه‌ای که خداوند در این ماه به بندگان خود می‌دهد، این است که اگر کسی تمام این ماه را روزه بگیرد بر خداوند واجب است که تمام گناهان او را ببخشد، باقی عمر او را تضمین کند و او را از عطش دردناک فردای قیامت در امان بدارد.

وی با اشاره به اینکه خالق متعال به ما لطف کرده که مهمان او هستیم، افزود: نَفَس روزه‌دار تسبیح، خواب او عبادت، عمل او مقبول و دعایش مستجاب است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: به فرمایش امام صادق(ع) خداوند متعال می‌فرمایند که “روزه از من است و خود پاداش روزه‌داران را می‌پردازم”، ان‌شاءالله که در این ماه مبارک بتوانیم زکات جسم سالم که روزه گرفتن است را پرداخت کنیم و از این فرصتی که خداوند در اختیارمان گذاشته است، بهره‌مند شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه