امام جمعه آستانه اشرفیه: سحرخیزی و روزه داری فرصتی برای خودسازی است

امام جمعه آستانه اشرفیه در گفتگو با #۸دی با بیان اینکه سحرخیزی و روزه داری فرصت هایی برای خودسازی است، گفت: اگر کسی یک مقدار مراقبت در ماه مبارک رمضان داشته و اندک توجه و التفاتی به حرمت این ماه داشته باشد خودبخود یک سری مراقبت هایی در چشم، دست، زبانش ایجاد می شود که آثارش در پایان ماه دیده می شود.

امام جمعه آستانه اشرفیه: سحرخیزی و روزه داری فرصتی برای خودسازی است

حجت الاسلام احمد طیبی در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با ویژگی و برتری ماه مبارک رمضان نسبت به ایام دیگر سال چیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ایام سال متعلق به ماه های خداست اما در بین ماه ها، ماه رمضان را شهرالله نامیدند کما اینکه همه مساجد خانه خداست اما به کعبه و مسجدالحرام، بیت الله می گویند.

وی ادامه داد: به دلیل برجستگی مکان و  زمان چنین تعبیری داریم که این ماه از ماه های دیگر متمایز است.

امام جمعه آستانه اشرفیه ادامه داد: خدای متعال در طول سال، ماه رمضان را بهانه ای برای برگشت انسان ها به سمت خدا قرار داده است که در اثر تحمل گرسنگی و تشنگی در یک زمان خاص و فرصت های عبادت بتوانند رحمت الهی را شامل حال خود کنند.

وی با بیان اینکه همانطوری که در طول شبانه روز، وقت سحر و در طول هفته جمعه را قرار داده است تا انسان بسوی خدا بازگردد و تحول روحی ایجاد شود، گفت: در طول سال هم ماه رمضان را قرار داده است تا انسان توفیق توبه، اراده و جلب رحمت الهی را داشته باشد.

حجت الاسلام طیبی در خصوص خودسازی انسان در ماه رمضان، افزود: خداوند می فرماید روزه را واجب کردیم تا اهل تقوا با عبادت کردن، روزه گرفتن و انس با قرآن یک تحولی در قلب خودش احساس کند که منجر به خودسازی می شود.

وی بیان کرد: اگر کسی یک مقدار مراقبت در ماه مبارک رمضان داشته باشد، اندک توجه و التفاتی به حرمت این ماه داشته باشد خودبخود یک سری مراقبت هایی در چشم، دست، زبانش ایجاد می شود که آثارش در پایان ماه دیده می شود.

امام جمعه آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: سحرخیزی و روزه داری فرصت هایی برای خودسازی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه