مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان مطرح کرد:

دشمن درونی و بیرونی عامل عدم تحقق کامل شعارهای انقلاب

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه عامل بیرونی و درونی مانع تحقق یافتن کامل اهداف انقلاب اسلامی‌شده است، گفت: دشمنان از روز نخست سرنگونی رژیم شاهنشاهی، با توطئه‌های مختلفی برای ایران عزیز نقشه کشیده است.

دشمن درونی و بیرونی عامل عدم تحقق کامل شعارهای انقلاب

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی نظامی توحیدی و مبتنی بر اعتقاد بر عالم نگاه الهی بوده است.

وی ظهور انقلاب اسلامی را درزمانی که خداستیزی و عناد با توحید به‌طور آشکار در جهان ترویج داشت، باعث غرور دانست و تصریح کرد: طلوع انقلاب اسلامی منجر به این شد که امروز اعتقاد به مذهب به‌عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت و روشنگری محسوب شود چراکه انقلاب اسلامی با معرفی کردن سبک نوینی از علم توحیدی مانع تلاش دنیای غرب برای شکاف بین علم و دین شده و علم و دین را کنار هم قرار داده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به عزت انقلاب اسلامی در دنیا افزود: دشمنی با چنین نظام عزتمندی که کشور را از چنگال استعمارگران رهانیده و با تکیه‌بر استقلال مسیر پیشرفت را در پیش‌گرفته طبیعی بوده چراکه دنیا تحمل ملت قدرتمند و مستقل را ندارد.

صفری شعارهای انقلاب را مبتنی بر فطرت انسان عنوان کرد و گفت: معنویت، اخلاق، عدالت، استقلال، اخوت و برادری اگرچه شعار انقلاب بود اما شالوده عقلانیت داشته و بشریت را در مسیر اخلاق و عقلانیت قرار داده است.

 وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی مسؤولان بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: اگر امروز عده‌ای از شعارهای انقلاب دل‌زده شده‌اند به دلیل عملکرد ضعیف برخی از مسؤولان بوده مسؤولانی که شعار دادند و مخالف شعار خود عمل کرده و به تعهدات ایمانی خود وفادار نماندند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ایران اسلامی در تولید علم جزو بهترین کشورهای جهان بوده و ۱۱ برابر نرخ رشد متوسط جهان پیشرفت کرده است، بیان کرد: در علوم نانو از رتبه ۵۸ بعد از انقلاب به رتبه ۱۶ رسیده و همچنان در حال پیشرفت بوده و در علوم بیوشیمی به رتبه ۱۷ نیز رسیده‌ایم.

صفری با بیان اینکه ایران در صنعت هوا و فضا از رتبه ۴۵ به یازده جهان و در علوم فیزیک از مرتبه ۵۶ به رتبه سیزده دست‌یافته است، گفت: ایران در ژنتیک رتبه دوم جهان را کسب کرده و در ثبت اختراع از رتبه ۳۷ به هفت جهان رسیده و گفتنی است که این آمارهای منتشرشده جهانی است.

وی با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی در گسترش معنویت و نگاه توحیدی تصریح کرد: وقتی به روح بلند شهید حاج قاسم سلیمانی می‌نگریم و به او افتخار می‌کنیم با خودم می‌گویم که این مرد بزرگ محصول تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی است و امروز مکتب سلیمانی به‌عنوان الگویی برای جوانان معرفی و انقلاب اسلامی روز‌به‌روز در جهان گسترش می‌یابد.

صفری با اشاره به ارتباط دوستانه برخی از کشورهای منطقه با گفت: برخی از کشورهای منطقه که در زمان پهلوی به خاطر بی‌دینی حاکمانش از ما تنفر داشتند امروز دل‌بسته انقلاب بوده و آن را حافظ خود می‌دانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به برخی از عواملی که مانع پیشرفت بیشتر در کشور شده است، تصریح کرد: عامل بیرونی و درونی مانع تحقق یافتن کامل اهداف انقلاب اسلامی شد چراکه دشمن از روز نخست سرنگونی رژیم سلطنتی شاهنشاهی، با توطئه‌هایی ازجمله کودتا، تفرقه، جنگ، تحریم، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و جلوگیری از پیشرفت علمی و صنعتی برای ایران عزیز نقشه کشیده است.

صفری تلاش دشمن برای تغییر در باورهای مسؤولان و آغاز پروژه نفوذ را از دیگر موانع تحقق اهداف کامل انقلاب عنوان کرد و افزود: ضعف فکری در حوزه اداره کشور توسط برخی مسؤولین، باور نداشتن به کارآمدی نسل جوان، غفلت از ثروت‌های عظیم کشور، اعتماد به نسخه‌پیچی‌های دشمن آشکار انقلاب، نسخه جمعیت برای کشور وعدم اهتمام به تحقق همه آرمان‌های انقلاب اسلامی از عوامل درونی تحقق نیافتن کامل اهداف انقلاب است.

وی با بیان اینکه برخی از مسؤولان ما اعتقاد به استقلال هم ندارند و عادت‌های غلط اجتماعی دامن‌گیر ما شده است افزود: بی‌حوصلگی، سرگرمی‌های گمراه‌کننده و تنبلی از عواملی است که امروزه باید با آن مقابله کرد و برای پیشرفته‌تر شدن انقلاب اسلامی تلاش نمود‌.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه