امام جمعه لنگرود:

جامعه امروز از کتاب و کتابخوانی فاصله دارد/ اهل مطالعه سیاهی لشکر جبهه باطل نمی شوند

امام جمعه لنگرود گفت: امروز جامعه ای هستیم که از کتاب و کتابخوانی خیلی فاصله داریم و میانگین مطالعه ما اعم از مدرسه، دانشگاه و حوزه به چند دقیقه در شبانه روز می رسد.

جامعه امروز از کتاب و کتابخوانی فاصله دارد/ اهل مطالعه سیاهی لشکر جبهه باطل نمی شوند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام “مهدی نقوی” امام جمعه لنگرود در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: کتاب محل خوشگذرانی انسان هایی است که بدنبال فهم، دانش و شناخت هستند.

وی ادامه داد: در جمع ائمه جمعه در یکی از اجلاسیه ها رهبر انقلاب فرمودند ائمه جمعه کاری کنند که مردم کتابخوان شوند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه با مطالعه تاریخ می بینیم کسانی سیاهی لشکر جبهه باطل قرار می گیرند که اهل تحلیل و شناخت نیستند چرا که اهل مطالعه اهل تحلیل اند و هیچوقت سیاهی لشکر جبهه باطل نمی شود، گفت: امروز در جامعه با کتاب و کتابخوانی خیلی فاصله داریم و میانگین مطالعه ما به چند دقیقه در شبانه روز می رسد.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما درصد کار مفید در ادارات چقدر است؟ کارمندان از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح در محل کار خود حاضر می شوند و با اضافه کاری تا ساعت ۴ بعدازظهر هستند اما میانگین کار مفید به یک ساعت هم نمی رسد.

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه میانگین کار مفید و مطالعه کتاب افرادی که پیشرفت کرده اند چندین برابر ماست که باید در جامعه نسبت به این موارد تلاش کنیم، گفت: اگر کسی اهل مطالعه باشد این نظام را با نظام منحوس پهلوی مقایسه نمی کند.

امام جمعه لنگرود‌ با بیان اینکه ببینید بعد از سال ها در یمن چه اتفاقی افتاده و در جریان است و امروز باید با حقارت ولیعهد جوان این کشور را ترک کند؛ افزود:  آمریکا در منطقه دست به آتش افروزی زد اما هم در منطقه و هم در حیاط خلوت خود و داخل کشور خود شکست خورده است.

امام جمعه لنگرود در ادامه با تاکید بر اینکه به سلامتی خود بیشتر توجه کنید، گفت: با توجه به آمار این چند روز شیوع کرونا همه به این بیماری توجه کنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت های بهداشتی این بیماری را از بین ببرید.

حجت الاسلام نقوی تاکید کرد: از کادر درمان برای جلوگیری از شیوع این بیماری و اقدامات لازم تقدیر و تشکر می کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه