زنبورداران گیلانی برداشت عسل را از کندوهای خود آغاز کردند

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت عسل در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید عسل حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

زنبورداران گیلانی برداشت عسل را از کندوهای خود آغاز کردند

به گزارش ۸دی، میرحجت علی اکبرنژاد ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  گفت: ۴ هزار و ۷۷۵ زنبوردار گیلانی برداشت عسل را از ۳۳۴ هزار و ۶۰۰ کندو آغاز کردند و شرایط خوب آب و هوایی و تنوع پوشش گیاهان شهد‌زا در فصل بهار  شرایط لازم برای افزایش تولید عسل را فراهم کرده است.

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید عسل در استان حدود ۱۰ درصد افزایش یابد، افزود: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل با کندو‌های خود به مناطق ییلاقی  رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و مناطق کوهستانی سبلان در استان اردبیل کوچ می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور تا اوایل مهرخبر داد و با تأکید بر اینکه میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی وابسته است ، گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای بهبود کیفیت تولید عسل و افزایش آن برنامه‌های خوبی را اجرایی کرده و از فعالان این حوزه حمایت‌ می کند.

میرحجت علی اکبرنژاد ، حمایت از فعالیت زنبورداری را از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد افزود: پشتیبانی از زنبورداران با اعطای تسهیلات بانکی و ارائه آموزش‌های مرتبط برای افزایش و بهبود کیفیت تولید عسل از جمله اقدامات جهاد کشاورزی گیلان است.

او  گفت: در حال حاضر شهرستان‌های  تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، رودسر، املش و لنگرود در استان گیلان از مهمترین مناطق تولید عسل است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: زنبورداران استان  علاوه بر عسل، محصولات جانبی دیگری نظیر گرده گل، ژل رویال، موم و برموم نیز از زنبور‌های عسل به دست می‌آورند که ارزش اقتصادی بسیار زیادی را نصیب آنان می‌کند.

میرحجت علی اکبرنژاد ،  شغل زنبورداری را برای بانوان حرفه‌ای مناسب و پردرآمد دانست و تصریح کرد: زنبورداری، تولید عسل و سایر فرآورده‌های آن از جمله مشاغلی است که در گیلان اخیراً به شدت مورد استقبال بانوان قرار گرفته و به همین دلیل جهاد کشاورزی با توجه به تقاضا‌های فراوان، اعطای تسهیلات بانکی را در دستور کار قرار داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه