مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان:

تحول مسئله مهم کشور است/ اقدام دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد لاهیجان در ماموریت جدید

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان با تأکید بر اینکه تحول به عنوان یک مسئله مهم کشور ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، زنده ماندن انقلاب به این است که پی‌در‌پی نوآوری داشته باشد پس در همه زمینه‌ها، حتی در مسائلی که پیشرفت پرسرعت داشته ایم، نباید به این حد بسنده کنیم.

تحول مسئله مهم کشور است/ اقدام دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد لاهیجان در ماموریت جدید

به گزارش ۸دی، محمد اصغر فروتن، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان، در رابطه با مسئله تحول خواهی و تحول انگیزی و تبیین ابعاد مختلف آن با اشاره به سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام (ره) با بیان اینکه ایشان مبحث مهم تحول را مطرح کردند که باید به طور ویژه‌ای به آن پرداخته شود اظهار کرد: دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، پس از مشخص‌شدن ماموریت جدید توسط ولی امر، پرداختن جدی به این موضوع و گفتمان‌سازی در این باره را در دستور کار خود قرار دادند.

فروتن اولین و کوچکترین قدم این گروه را شب گذشته در فضای مجازی و در بستر توییتر اعلام کرد و گفت: دانشجویان بسیجی در این عملیات توئیتری، اهمیت بحث تحول در زمینه های مختلف را برای مخاطبین خود متذکر شدند.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان با تأکید بر اینکه تحول به عنوان یک مسئله مهم کشور ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، زنده ماندن انقلاب به این است که پی‌در‌پی نوآوری داشته باشد پس در همه زمینه‌ها، حتی در مسائلی که پیشرفت پرسرعت داشته ایم، نباید به این حد بسنده کنیم.

وی دانشگاه را بستر مناسبی برای افرشتن عَلَم مطالبه‌ی تحول دانست و افزود: ظرفیت عظیم دانشجویان و اساتید دغدغه‌مند در سراسر کشور، این امید را به ما می‌دهد که با تشکیل هسته‌های مسئله محور، شاهد تحولات بزرگ و کوچک خوبی در سطح شهرستان، استان و کشور، با نقش آفرینی قشر دانشگاهی باشیم. چه اشکالی دارد که مسئله‌ی اصلی هسته های مسئله محور، “تحول” در زمینه های مختلف باشد؟

فروتن ادامه تصریح کرد: به طور مثال، هسته‌ی مسئله محوری از دانشجویان و اساتید صاحب تریبون تشکیل شود که دغدغه اصلی آن، ایجاد تحول در شیوه‌ی مطالبات مردم یک شهر از مسئولین آن شهر باشد. اینکه مردم، نسبت به وقایعی که در شهرشان اتفاق می‌افتد، نسبت به زدوبندها، ویژه‌خواری ها و … بی‌تفاوت نباشند زیرا بی‌تفاوتی مردم، یک آسیب بزرگ برای جامعه است که نتیجه‌ی آن حیف و میل بیت المال توسط مسئولین و در مراتب بالاتر، انحراف انقلاب است.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان بیان اینکه این هسته‌ها باید روی این قبیل مسائل، کار فکری کنند، تحقیقات انجام بدهند، روانشناسی کنند، با هسته های دیگر شبکه بشوند و همفکری کنند؛ بعد با ظرفیت هایی که دارند اعم از فضای مجازی و نشریه و تریبون آزاد و سخنرانی پیش از نماز جمعه و … گفتمان سازی انجام بدهند خاطرنشان کرد: باید اذهان را به آسیب های مسئله مورد نظر سوق بدهند، و فواید آن در صورتی که رفع بشود دغدغه ایجاد کنند.

وی افزود: همانطور که حضرت آقا اشاره فرمودند، تحول، امری زمانبر است گفت: وقتی با دستان هدایتگر دانشجویان به عنوان موذنان جامعه و چهره‌های معنوی شهرستان مانند امام جمعه، این دغدغه‌ی مردم تا مدتی در سطح بالایی نگه داشته شود، کم‌کم فرهنگسازی ایجاد می‌شود و آرام آرام، می‌توانیم نشانه های تحول را در این زمینه ها در جامعه نظاره‌گر باشیم، ان‌شاءالله.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان اشاره به اینکه در سایر زمینه ها نیز مانند نظام آموزشی، اقتصاد، بهداشت و درمان، خانواده و جمعیت و مسائل اجتماعی نظیر اعتیاد نیز همین طور است بیان کرد: تقریبا در رابطه با تمامی موضوعات ذکر شده، رشته‌ی دانشگاهی داریم و از رسالات ما این است که علم را در اختیار حل مسائل جامعه در بیاوریم. لذا وظیفه‌ی تشکل‌های دانشجویی در این رابطه سنگین است و دانشجویان اگر واقعا به دنبال فعالیت مخلصانه برای انقلاب و درمان درد مردم هستند، بایستی سخن امام بزرگوار را نصب‌العین خود قرار دهند که فرمودند: “دانشگاه، مبدا همه‌ی تحولات است”.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه