رئیس پلیس فتا:

کدهای ارسالی به شماره تلفن خود را به افراد ناشناس ندهید

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: به هیچ عنوان کدهای ارسالی به شماره تلفن خود را در اختیار دیگران و افراد ناشناس قرار ندهید، زیرا احتمال هر گونه سوء استفاده از این کد‌ها وجود داشته و زمینه‌ساز بسیاری از کلاهبرداری‌ها خواهد بود.

کدهای ارسالی به شماره تلفن خود را به افراد ناشناس ندهید

به گزارش ۸دی، سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه  یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی بصورت اینترنتی برداشت شده است موضوع در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برداشت‌ها بصورت اینترنتی بوده از شناسایی و احضار متهم با کسب مجوز قضایی به پلیس فتا خبر داد و گفت :در بررسی‌های بعمل آمده، فرد مورد نظر با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که بنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام  پس از دوستی با کاربران با ترفندهایی ، کد برنامه‌های پرداخت اینترنتی را که به شماره تلفن آن‌ها ارسال می‌شد را بدست آورده و از آن طریق اقدام به برداشت از حساب بانکی آنان می‌ کردم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: به هیچ عنوان کدهای ارسالی به شماره تلفن خود را در اختیار دیگران و افراد ناشناس قرار ندهید، زیرا احتمال هر گونه سوء استفاده از این کد‌ها وجود داشته و زمینه‌ساز بسیاری از کلاهبرداری‌ها خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هویت بیشتر افراد در این محیط غیر واقعی می‌باشد، گفت: جهت پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران، نباید به افراد غیر در این فضا اعتماد نموده و اطلاعات خود را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد غیر‌قانونی در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) قسمت ارتباطات مردمی به این پلیس اعلام دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه