رئیس انجمن پروش دهندگان مرغ گوشتی:

کمبودی در عرضه مرغ کشور وجود ندارد/ تولید بیش از نیاز داخل است

با توجه به شرایط پایدار تولید و توزیع مرغ در فروشگاه ها،جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه در بازار وجود ندارد.

کمبودی در عرضه مرغ کشور وجود ندارد/ تولید بیش از نیاز داخل است

به گزارش ۸دی، ایران با تولید سالانه دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون و ۳۰۰ هزارتن گوشت مرغ، هفتمین کشور برتر تولیدکننده در دنیا به شمار می رود که نه تنها قادر به تامین نیاز داخل است، بلکه می تواند در بازارهای هدف حرفی برای گفتن داشته باشد.

البته ناگفته نماند که ظرفیت صنعت مرغداری در کشور بیش از رقم فعلی است به طوریکه در صورت افزایش تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی برای مرغ ایرانی، به سهولت می توان میزان تولید را افزایش داد.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که مرغ، ارزانترین پروتئین در دسترس مردم به شمار می رود که علی رغم افزایش سرسام آور نهاده های تولید، قیمت فعلی آن در کشور منطقی است.

با توجه به شرایط پایدار تولید و میزان عرضه این محصول در فروشگاه های سطح شهر، جای هیچ گونه نکرانی مبنی بر کمبود و افزایش غیر معقول قیمت در بازار وجود ندارد چرا که پشتیبانی امور دام به میزان کافی ذخایر در سردخانه های استان ها دارد که در صورت لزوم با تزریق به بازار می تواند از نوسان و آشفتگی قیمت جلوگیری کند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت تولید و ذخیره شرکت پشتیبانی امور دام با خبر شویم:

محمد یوسفی رئیس انجمن پروش دهندگان مرغ گوشتی  از آرامش حاکم بر بازار مرغ خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت مساعد تولید هیچ مشکلی در عرضه مرغ به بازار وجود ندارد.

وی تولید روزانه مرغ گرم در کشور را ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به مصرف ۵ هزار و ۲۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در ماه، بخشی از تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای ذخایر استراتژیک خریداری می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیازی به عرضه مرغ منجمد در بازار نداریم، بیان کرد: با توجه به آن که در تمامی فروشگاه‌های سطح شهر مرغ گرم به اندازه کافی موجود است از این رو کمبودی در توزیع احساس نمی‌شود.

به گفته وی اگر قیمت مرغ در بازار با نوسان چشمگیری  روبه رو شود، پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه مرغ منجمد در بازار خواهد کرد چرا که مرغ منجمد به اندازه کافی در انبارهای شرکت پشتیبانی موجود است و از این رو جای هیچگونه نگرانی برای مردم وجود ندارد.

رئیس انجمن پروش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: هم اکنون  هر کیلو مرغ در میدان بهمن و غرفه‌های میادین سطح  شهر کمتر از ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود و در فروشگاه‌های سطح شهر ممکن است با نرخ‌های بالاتری به فروش برسد.

یوسفی وضعیت بازار مرغ طی ماه‌های آتی را آرام اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط تولید و ذخایر استراتژیک پیش‌بینی می‌شود که  آرامش در بازار مرغ همچنان برقرار باشد.

وی در پایان نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۷ هزار و ۱۰۰،مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۹ هزار و ۳۰۰ و غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار را  ۹ هزار و ۹۹۰ تومان اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه