مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان خبرداد:

تزریق بالغ بر ۹۰۰ تن مرغ گرم و منجمد به بازار گیلان

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان، با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده است، گفت: ۴۲۰ تن مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب ۴۵ هزار تومان توزیع شده است.

تزریق بالغ بر ۹۰۰ تن مرغ گرم و منجمد به بازار گیلان

به گزارش هشت‌دی؛ تیمور پورحیدری، با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی و پر مصرف مردم در استان گیلان از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: ذخیره سازی همه کالاها به نحو احسن توسط دستگاه های متولی همچون شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان کاملا انجام شده و هیچگونه مشکلی نداریم.

وی با اشاره به مشکلات بازار مرغ طی روزهای اخیر، افزود: ورود مسافران نوروزی به گیلان و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، مصرف مرغ را بالا برده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، از تولید بیش از ۷۴۰ تن مرغ گرم در استان طی روز گذشته خبر داد و بیان کرد: گیلان یکی از استان های تولیدکننده مرغ بوده و نیاز برخی از استان ها را تامین می کند لذا همزمان با پنجمین روز از سال جدید این حجم از مرغ گرم را تولید و توزیع کردیم.

پورحیدری، با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده است، گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم ۶۳ هزار تومان است که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اعلام می شود و لذا همه عرضه کنندگان و فروشندگان ملزم به رعایت این نرخ هستند.

وی با اشاره به تعطیلات روزهای نخست سال و تخلف برخی از واحدهای عرضه کننده، اضافه کرد: متاسفانه برخی از واحدها اقدام به فروش مرغ با نرخ های متفاوت کردند.

پورحیدری نیاز روزانه استان در شرایط عادی را ۲۴۰ تن مرغ گرم دانست و متذکر شد: با توجه به ورود مسافران نوروزی اقدام به توزیع ۵۰۰ تنی مرغ کردیم؛ همچنین ۴۲۰ تن مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب ۴۵ هزار تومان توزیع شده و هیچگونه مشکلی نداریم.

وی از پایش بازار توسط ۷۰ اکیپ نظارتی فعال خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم هرگونه مغایرت با قیمت های مصوب را حتما با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه