مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

جوجه‌ریزی در گیلان ۱۲/۵ درصد افزایش یافت

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از افزایش ۱۲/۵ درصدی جوجه‌ریزی در استان طی ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

جوجه‌ریزی در گیلان ۱۲/۵ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» قاسم جوادزاده مقتدر روز یکشنبه در گفتگویی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام شده است.

 وی جوجه‌ریزی در آذرماه امسال را افزون بر ۱۲ میلیون و ۳۷۳ هزار قطعه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به آذرماه پارسال ۲۵/۹ درصد افزایش‌یافته و عملاً تولید بیشتر خواهد شد.

 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه، ۶۴ درصد جوجه‌ریزی‌ها در استان توسط شرکت‌های زنجیره انجام شده است، اضافه کرد: قیمت تمام شده در زنجیره‌ها پایین‌تر از مرغداران مستقل است ازاین‌رو می‌توانیم در قیمت مصوب تنظیم بازار (۸۰ هزار تومان) مدیریت داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه ظرفیت واحدهای مرغ مادر گوشتی در حال تولید و پرورش حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است، اضافه کرد: میانگین تولید لاشه در کشتارگاه‌های استان در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۵۵۰ تن در روز است که تقریباً روزانه به طور میانگین ۳۰۱ تن گوشت مرغ تولید و وارد بازار و توزیع می‌شود.

 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه در زمان حاضر، مشکلی به لحاظ تأمین مرغ در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی در بهمن‌ماه مهم است و نتیجه آن را در ایام نوروز مشاهده خواهیم کرد؛ ازاین‌رو باید با کنترل جوجه‌ریزی در این ماه نسبت به تأمین نیاز استان، مسافران و استان‌های دیگر طی ماه‌های آتی برنامه‌ریزی کنیم.

 وی با بیان اینکه مشکلی برای تأمین نهاده‌ها در گیلان وجود ندارد، اضافه کرد: طی تابستان مشکلاتی برای تأمین نهاده وجود داشت؛ اما الان این موضوع مرتفع شده و کنجاله سویا، ذرت و جو به‌اندازه کافی از طریق شرکت‌های خصوصی و پشتیبانی در اختیار مرغداری‌ها و زنجیره‌ها قرار می‌گیرد.

 بر اساس آخرین آمارها ۹۱۷ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولیدکننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد در استان گیلان فعال است.

 همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می‌کند.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه