مسئول معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

فعالین صنعت مرغ در سامانه «سِتکاوا» ثبت‌نام کنند

مسئول معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تمامی مرغداران، کشتارگران و واحدهای صنفی عرضه مرغ به‌منظور ایجاد شفافیت بالا در عرضه باید نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه «سِتکاوا» اقدام کنند.

فعالین صنعت مرغ در سامانه «سِتکاوا» ثبت‌نام کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» علیرضا حسینیان امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، قیمت مصوب هر کیلو مرغ در بازار را ۸۰۰ هزار ریال اعلام کرد و اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت مرغ از مبادی تولید تا عرضه تلاش شد برای مدیریت بازار با حضور دستگاه‌های مربوطه اقدامات کنترلی و نظارتی تشدید شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۶۰۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی مرغ‌فروشی، تولیدی و کشتارگاه‌ها انجام شده، ۵۲۰ مورد تخلف گزارش و مجموع ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل شده ۴۲۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال است.

 مسئول معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: معاونت نظارت و بازرسی این اداره کل ضمن تشدید بازرسی‌ها در همکاری با سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله تصمیم‌سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر ثبت اطلاعات حداقل ۳۰ درصد عرضه‌کنندگان مرغ در سامانه هوشمند سِتکاوا، نحوه عرضه این محصول را از تولید تا توزیع به‌صورت جدی پیگیری می‌کند.

حسینیان تأکید کرد: تمامی مرغداران، کشتارگران و واحدهای صنفی عرضه مرغ به‌منظور ایجاد شفافیت بالا در عرضه باید نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه ستکاوا اقدام کنند.

وی از اقدامات انجام شده دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاد کشاورزی تقدیر کرد و افزود: چنانچه واحدهای صنفی مرغ‌فروشی در سطح عرضه نسبت به خرید مرغ از سامانه ستکاوا با مشکل مواجه هستند می‌تواند شکایت خود را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

وی با بیان اینکه بازرسان در کمترین زمان ممکن در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه نسبت به پیگیری این شکایات اقدام خواهند کرد، گفت: در این طرح ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، پلیس و اتاق اصناف همکاری مطلوبی با یکدیگر دارند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه