امام جمعه موقت رشت:

آتش به اختیار یعنی ۸دی / اگر ارگانی مسامحه کاری کرد مردم به میدان بیایند/ هزینه چالش کمتر از سازش است

امام جمعه موقت رشت گفت: آتش به اختیار بودن یعنی حماسه ۹دی و ۸دی، یعنی اگر ارگانی وظیفه ذاتی اش اجرای برنامه دینی باشد اما مسامحه کاری کند مردم باید به میدان بیایند.

آتش به اختیار یعنی ۸دی / اگر ارگانی مسامحه کاری کرد مردم به میدان بیایند/ هزینه چالش کمتر از سازش است

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، احمد عبدالله زاده پاشاکی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته شهر رشت اظهار داشت: خداوند در قرآن انسان را به تقوای الهی دعوت می کند و پرهیزگاران را دوست دارد.

امام جمعه موقت شهر رشت تقوا را مقدم کردن خواست خدا بر خواست خود دانست و تصریح کرد: علی ابن ابی طالب فرموند خدا را با فسخ عظائم شناختم، دل باید کانون محبت خدا شود تا متقی شویم.

وی با اشاره بر اینکه خدا قلب سلیم از بندگان می خواهد گفت: قلب انسان حریم خداست نباید در این حرم غیر از خدا بنشیند چون اگر خدا نشست غیر او رها می شود.

عبدالله زاده پاشاکی با اشاره بر اینکه شمه ای از محبت خدا در دل امام خمینی(ره) بود بیان کرد: محبت ایشان در مسیر خدا بود همانطور که ایشان فرمودند، هرچه برای خدا باشد شیرین است باید در این مسیر مامور به تکلیف باشیم.

خطیب جمعه شهر رشت در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه در قرآن بسیار در رابطه با حجاب سخن گفته شده است اظهار کرد: تذکر لسانی وظیفه همگانی است اگر مردم زیبایی کلام را ببینند قبول می کنند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره بر اینکه پرستش طاغوت از بیراهه هاست گفت: انسان متقی سعی میکند این بیراهه ها را بشناسد.

وی منظور از یاری کردن خدا را تشخیص حلال و حرام دانست و تصریح کرد: هدف از خلقت به تکامل رسیدن انسان است.

خطیب جمعه شهر رشت با بیان اینکه خلاف قانون در نظام اسلامی خلاف شرع است گفت: قانون کشور ما برگرفته از عقل و شرع ناب و اسلامی است، کسانی که از مالیات فرار می کنند معصیت می کنند.

عبدالله زاده بخش مهمی از هزینه های کشور را متکی به مالیات دانست و افزود: اگر بحث مالیات به درستی اجرا شود وابستگی به نفت کمتر خواهد شد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه خانواده ها باید فرزندان خود را به درستی تربیت کنند گفت: دشمن مقدمات گمراه کننده ای برای تاثیر گذاری بر فرزندان ما مهیا کرده است.

وی با اشاره بر اینکه نباید اجازه دهیم مسمومیت تاثیر گذاری غرب بر جوانان ما عارض گردد خاطر نشان کرد: ظاهر زندگی و سرگرمی های غرب برای جوانان ما جذاب است اما باطن آن جز سم نیست.

خطیب جمعه شهر رشت توجه به آزادی در قالب شرعیات را لازم دانست و گفت: نباید عفت در جامعه جریحه دار شود، بی حجابی پیشرفت نیست، عده ای گمان نکنند فضای داخل اتومبیل شخصی است و حجاب را از سر خود برندارند.

عبدالله زاده با بیان اینکه برخی آتش به اختیار را بر عکس تعبیر کرده اند خاطر نشان کرد: آتش به اختیار بودن یعنی حماسه ۹دی و هشت دی، یعنی اگر ارگانی وظیفه ذاتی اش اجرای برنامه دینی باشد اما مسامحه کاری کند مردم باید به میدان بیایند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه باید به فرمایشات رهبر انقلاب دقت کرد تاکید کرد: آمریکا با جمهوری اسلامی دشمنی دارد، چون ما نمیتوانیم با خباثت آنها کنار بیاییم.

وی با بیان‌ اینکه آمریکا به تروریست ها در عراق تجهیزات می دهند گفت: روزی نیست که مسئولین آمریکایی در رابطه با ایران و ایران هراسی صحبت نکنند، امروز همه نقشه های شوم آمریکا به خودش بر می گردد.

عبدالله زاده ضمن تشکر از مجلس برای طرح لایحه دو فوریتی مبارزه با تحریم ها اذعان داشت: هزینه چالش کمتر از سازش است و ما تا آخر پیرو علی زمان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه