ضربه مهلک قاچاق برنج، چای و میوه بر پیکر اقتصاد گیلان/ ورود میوه آلوده به کشور

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای قاچاق به دلیل اینکه مشمول هیچ قانون مالیاتی و گمرکی نمی شود بر قیمت بازار اثر می گذارد گفت: این امر افرادی را که از مبادی قانونی به تجارت مشغول هستند با مشکل مواجه می کند.

ضربه مهلک قاچاق برنج، چای و میوه بر پیکر اقتصاد گیلان/ ورود میوه آلوده به کشور

حسن تامینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز با اشاره به ورود کالای قاچاق به بازارهای گیلان اظهار داشت: متاسفانه کالاهایی مانند برنج، چای و میوه مورد توجه سوداگران است و قاچاق کالا در تمامی حوزه ها از کالاهای پزشکی تا کالاهای مصرفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا تنها مختص به گیلان نیست و در تمام کشور مشاهده می شود افزود: نظارت بر مبادی ورودی باید بیشتر شود و برچسب های اصالت که دقیقا کالای قاچاق را از کالای قانونی متمایز می کند مورد توجه باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای قاچاق به دلیل اینکه مشمول هیچ قانون مالیاتی و گمرکی نمی شود بر قیمت بازار اثر می گذارد گفت: این امر افرادی را که از مبادی قانونی به تجارت مشغول هستند با مشکل مواجه می کند و بر صنعت و تجارت کشور و استان ضربه وارد می کند.

تامینی با اشاره به آلوده بودن میوه و برنج قاچاق، اظهار داشت: اینکه گفته شود تمامی محصولات خوراکی قاچاق آلوده هستند اشتباه است اما در طی بررسی  در کمیسیون کشاورزی و وزارت کشاورزی و بهداشت بر روی ارزاق و مواد خوراکی انجام شد بسیاری از کالاهای قاچاق دارای کیفیت مناسب نیستند و در حوزه میوه های آلوده شاهد بودیم میوه هایی که از مرز پاکستان و افغانستان وارد می شد بیشتر دارای آلودگی بودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای قاچاق در تمام کشور وجود دارند و از آنجایی که ما کشور مرزی هستیم کالاهای قاچاق درصد بالایی را به خود اختصاص می دهند گفت: در استان های مرزی این امر بیشتر است و استان گیلان هم متاثر از همین امر است.

وی با تاکید بر اینکه دقیقا نمی توان گفت که چه میزان از بازار استان را کالاهای قاچاق به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: تشخیص کالای قاچاق را از غیر قاچاق در داخل بازار قابل تشخیص نیست و اگر می خواهیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم جنسی که وارد بازار می شود باید برچسب و آرمی داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه