مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

پروانه تحقیق و توسعه ۲۲ شرکت در گیلان صادر شد 

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی‌ماه در استان گیلان برای ۲۲ شرکت مجوز تحقیق و توسعه صادر شده است.

پروانه تحقیق و توسعه ۲۲ شرکت در گیلان صادر شد 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» تیمور پورحیدری با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی‌ماه در استان گیلان برای ۲۲ شرکت مجوز تحقیق و توسعه صادر شده است، اظهار کرد: همچنین این اداره از ۱۸ تا ۲۸ دی‌ماه اقدام به برگزاری کلاس‌های تحقیق و توسعه با حضور ۴۱ شرکت‌کننده از ۲۳ واحد تولیدی کرد که در پایان دوره با درخواست این شرکت‌ها برای آنان مدرک تحقیق و توسعه صادر می‌شود.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان حوزه فعالیت این واحدهای تولیدی را شیمیایی، غذایی، فلزی و سلولزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۶۵ شرکت تولیدی مجوز تحقیق و توسعه دارند که با افزودن ۲۳ واحد تولیدی جدید تعداد آنها به ۱۸۸ شرکت خواهد رسید.

 پورحیدری اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های دولت سیزدهم و با هدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس بند (ب) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان شرکت‌های دارای فعالیت‌های تحقیق و توسعه از اعتبار مالیاتی برخوردار می‌شوند.

 وی تصریح کرد: اعتبار مالیاتی معادل هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های تحقیق و توسعه با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌های دارای پروانه بهره‌برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود.

گفتنی است پروانه تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی که دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند، صادر می‌شود.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه