استاندار گیلان:

۲۵۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد گیلان در دولت سیزدهم فعال شد

استاندار گیلان با بیان اینکه برنامه راهبردی دولت مردمی و انقلابی ضمن ایجاد واحدهای جدید، فعال‌کردن واحدهای راکد است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری راکد در گیلان دوباره به مدار فعالیت بازگشته است.

۲۵۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد گیلان در دولت سیزدهم فعال شد

به گزارش «هشت‌دی» اسدالله عباسی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با شبکه باران، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۵ واحد صنعتی بوده که یکی از آنها هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر (دیروز) مجدد راه‌اندازی شد.

 وی با تشریح پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه مبارک فجر در بخش‌های مختلف اضافه کرد: هزار و ۵۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش نزدیک به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای افتتاح در ایام‌الله دهه فجر آماده شده است.

 نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: از مجموع این پروژه‌ها یک هزار و ۲۵۵ پروژه عمرانی دستگاه‌های اجرایی و ۱۹۸ پروژه عمرانی شهرداری‌ها است ضمن اینکه افتتاح پروژه‌های تولیدی، صنعتی، راه‌سازی و واحدهای مسکن مهر، محرومان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) طی این ایام هم در دستور کار است.

 وی در ادامه پروژه‌های راه‌آهن رشت – کاسپین و هشت کیلومتر آزادراه رشت – قزوین را ۲ ابرپروژه و شاهرگ حیاتی اقتصاد استان خواند و خاطرنشان کرد: این ۲ پروژه مهم تا پایان امسال با حضور رئیس محترم جمهوری افتتاح خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: با افتتاح این ۲ پروژه مهم رقم سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های عمرانی و اقتصادی مورد افتتاح طی دو ماهه آخر امسال (از ۱۲ بهمن تا انتهای سال) به بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

 وی با یادآوری دور اول سفر رئیس محترم جمهور به گیلان در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ افزود: طی این سفر حدود ۲۰۰ همت (۲۰۰ هزار میلیارد تومان) تسهیلات و حمایت از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی مصوب شد که تاکنون در بخش عمرانی ۷۵ درصد آنها تحقق‌یافته و برخی پروژه‌ها هم به بهره‌برداری رسیده و در حال افتتاح است.

 وی افزود: تعدادی از این مصوبات هم مانند پروژه‌های سدسازی و تسطیح اراضی مستمر و ادامه‌دار است.

 استاندار گیلان با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس محترم جمهور به استان وارد موضوعات و مباحث جدیدی خواهیم شد، اظهار کرد: پروژه جاده سراوان به فومن – پونل – آستارا – اردبیل که هم اکنون محدوده پونل به آستارا در حال انجام است و راه‌آهن رشت – آستارا که مقدمات آن فراهم شده و نیز کنارگذر تالش و لنگرود نیز در دستور کار است.

 وی عنوان کرد: در دور دوم سفر رئیس محترم جمهور این پروژه‌ها در کنار موضوعات و مباحث دیگری پیگیری می‌شود.

 وی در ادامه با تشریح سایر اقدامات انجام شده در استان طی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در این دولت ۱۰۰ نقطه عامل آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود شناسایی شده و اقداماتی برای رفع آنها انجام شده که از جمله آنها راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب زندان لاکان، احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب رشت و نیز مسکن مهر با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و شهر صنعتی رشت با افزون بر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی اسکله چمخاله در دولت سیزدهم اضافه کرد: این اسکله آماده بهره‌برداری و تحویل به بخش خصوصی است.

 *تحقق ۹۴ درصدی تعهد اشتغال گیلان

 استاندار گیلان در ادامه گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۳۲ هزار نفر است که تاکنون ۹۴ درصد تحقق‌یافته است ضمن اینکه تعهد سال گذشته نیز که ۳۰ هزار شغل بود را در استان بیش از سهمیه تعیین شده محقق کردیم و ۳۶ هزار اشتغال جدید بر اساس رصد سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شد.

 وی نرخ بیکاری در گیلان را ۶.۲ دهم درصد عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر بیکاران، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که برای رفع مشکل آنان به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه شده است.

 عباسی با بیان اینکه اشتغال، مسکن و افزایش تولید سرلوحه کار دولت است، اظهار کرد: ما به عنوان نماینده دولت در استان موظفیم تا شعار سال را به‌درستی اجرا و محقق کنیم از این رو در بخش اشتغال، زنجیره تولید که منجر به اشتغال پایدار خواهد شد، مورد توجه است.

 وی در ادامه درباره ساخت مسکن برای متقاضیان در استان بیان کرد: ۱۲۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن در گیلان ثبت‌نام کرده بودند که حدود ۲۸ هزار نفر تأیید شدند و حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز تا کنون سهم آورده خود را تأمین کرده‌اند.

 نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در بخش جوانی جمعیت هم تا کنون ۲۵۰ واحد در اختیار خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر قرار گرفته و کار همچنان برای بقیه خانوارهای دارای شرایط در حال انجام است.

 وی در ادامه سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان در تولید محصولات مختلف اعم از برنج، چای، بادام زمینی، مرغ، کیوی، عسل و آبزیان اظهار کرد: در برخی از محصولات راهبردی گیلان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد که از جمله آنها چای و برنج است.

 عباسی تصریح کرد: در موضوع برنج دولت برای حمایت از برنج‌کاران تسهیلاتی را برای خرید توافقی این محصول در نظر گرفته است.

 *مجلس قوی نیازمند مشارکت بالای مردم در انتخابات است

 نماینده عالی دولت در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه امسال گفت: مجلس قوی نیازمند مشارکت بالاست، دولت و کشور قوی باید مجلسی توانمند و کارآمد داشته باشد.

 وی با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقش و جایگاه مجلس در سرنوشت و آینده جامعه بسیار مهم است از این رو مجلس شورای اسلامی و مشارکت مردم در انتخابات اهمیتی ویژه دارد.

 استاندار گیلان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در استان انجام شده است، افزود: چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتخابات شامل مشارکت؛ امنیت، سلامت، رقابت محور عمل است.

 وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مردم اظهار کرد: مردم کشورمان همواره در تمام عرصه‌ها از جمله انتخابات پرشور حضور یافته‌اند و این بار نیز با مشارکت گسترده بار دیگر دشمنان را ناامید خواهند کرد.

 وی همچنین با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر بیان کرد: دهه فجر یادآور دوران پیروزی انقلاب اسلامی و رهایی مردم ایران از سلطه و سیطره بیگانگان است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه