مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

گیلان در احیای واحدهای تولیدی پیشتاز است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه گیلان در احیای واحدهای تولیدی جز استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود، گفت: با احیای واحدهای تولیدی توسط دولت سیزدهم تاکنون ۱۷ هزار شغل مولد در سطح استان ایجاد شده است.

گیلان در احیای واحدهای تولیدی پیشتاز است

تیمور پور‌حیدری در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه صنعت و معدن، اظهار کرد: بالغ بر ۱۷۲ واحد راکد در حوزه‌های معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی گیلان پس از سالیان طولانی با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار، احیاء و‌ مجدداً به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه گیلان در احیای واحدهای تولیدی جز استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود، گفت: با احیای این واحدهای تولیدی توسط دولت سیزدهم تاکنون ۱۷ هزار شغل مولد در سطح استان ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: در حال ظرفیت‌سنجی از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در رابطه با وضعیت فعالیت آنان هستیم تا این واحدهای نیمه فعال و تعطیل نیز به چرخه تولید بازگردد.

پور‌حیدری ادامه داد: در حوزه اصناف و تکالیف قانونی این ظرفیت حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ پیش بینی شده بود که در سال گذشته محقق شد لذا در سال جاری نیز با همین رقم شاهد تحقق ۵۰‌درصدی آن در ماه آبان هستیم که تا پایان سال این ظرفیت تکمیل خواهد شد.

وی از راه‌اندازی معادن در مقیاس کوچک خبر داد و گفت: در حوزه شهرک‌های صنعتی با هماهنگی مدیران مربوطه در تلاش هستیم تا در سراسر استان زمین‌های واگذاری شده به واحدهای تولیدی‌ که جواز تاسیس دریافت کردند ولی هیچگونه اقدامی نداشته‌اند با استفاده از هیئت داوری و ظرفیت نظارتی استان بازپس‌گیری شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در واقع با این اقدام به دنبال این هستیم که این زمین‌‌ها در جهت تولید و طبق پروانه بهره‌برداری هر واحد صنعتی راه‌اندازی شود در غیر اینصورت زمین‌ها به دولت و سپس به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.

پور‌حیدری با اشاره به حوزه واگذاری تسهیلات واحدهای تولیدی، بیان کرد: در سال گذشته و سال جاری از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان نیز طرح‌های خوبی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با اجرای آن شاهد افزایش تولید و اشتغال در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه