تجمع بزرگ «جاماندگان اربعین حسینی» در آستارا برگزار شد

مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر مرزی آستارا با عنوان “جاماندگان اربعین حسینی” با حضور پرشور مرزداران غیور و ولایتمدار آستارایی برگزار شد.

تجمع بزرگ «جاماندگان اربعین حسینی» در آستارا برگزار شد

به گزارش ۸دی، صبح امروز همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر مرزی آستارا با عنوان “جاماندگان اربعین حسینی” با حضور پرشور مرزداران غیور و ولایتمدار آستارایی برگزار شد.

امام جمعه آستارا در حاشیه این آیین بزرگ حسینی اظهار داشت: مراسم اربعین یک سفر معنوی ، سفر عشق ایمان و عزت اسلام و اهل بیت(ع) است که باید به بهترین شکل ممکن و باشکوه برگزار شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با بیان اینکه عشق و علاقه مردم به اسلام و خاندان رسالت و اباعبدالله الحسین(ع) روز به روز بیشتر می شود افزود: این اجتماع عظیم و بزرگ در سطح منطقه و حتی جهان نشانگر عظمت اسلام ناب محمدی و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه حضور پرشور اهل تشیع و تسنن و سایر مذاهب و ادیان در این حماسه بزرگ حسینی نشان از اوج عزت و عظمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است گفت: حضور ملت‌های آزادیخواه جهان با ادیان مختلف در این راهپیمایی بزرگ دشمنان اسلام را در یأس و نامیدی فرو برده است.

امام جمعه آستارا با اشاره به دستاوردهای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در شهرهای مختلف ایران اسلامی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی دارای برکات و دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و مذهبی است که باید با دقت به آن توجه ویژه داشت.

به گزارش تسنیم، حاضران در این آیین بزرگ حسینی پس از پایان مسافت ۱۰ کیلومتری راهپیمایی از سپاه ناحیه آستارا تا امامزادگان این شهرستان در صحن مقدس این بقعه متبرکه تجمع و سپس به عزاداری و سینه‌زنی می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه