زن و شوهر تبریزی بعد از کلاهبرداری میلیاردی پا به فرار گذاشتند/ بی‌‌توجهی دستگاه‌‌های نظارتی پرونده‌‌ای قطور را راهی دادسرا کرد

عدم توجه مسئولان امر به هشدارهای رسانه‌‌ها و گزارشات مردمی موجب شد تا پیشگیری از جرم صورت نگیرد و حالا بعد از کلاهبرداری میلیاردی عوامل انتظامی درپی متهمانی باشند که پا به فرار گذاشته‌‌اند.

زن و شوهر تبریزی بعد از کلاهبرداری میلیاردی پا به فرار گذاشتند/ بی‌‌توجهی دستگاه‌‌های نظارتی پرونده‌‌ای قطور را راهی دادسرا کرد

به گزارش ۸دی به نقل از آناج، هشتم تیرماه سال جاری بود که پایگاه خبری آناج با انتشار مطلبی تحت عنوان «سوءاستفاده از شوق زیارتی افراد برای تحصیل مبالغ چند صد میلیونی/ ۱۰ میلیون بدهید ماهیانه یک میلیون سود بگیرید!» از شیوه نوین کلاهبرداری در تبریز توسط عده‌‌ای سودجو پرده برداشت و برای ارائه مشخصات خاطیان به مراجع ذی‌‌صلاح اعلام آمادگی کرد اما متاسفانه با بی‌‌توجهی متولیان امر روبرو شد.

ماجرا از این قرار بود که زن و شوهر تبریزی در قالب تور زیارتی کربلا و مشهد تراکت‌هایی را چاپ و در بین مردم شروع به تبلیغ کرده‌ بودند، آنان از مشتریان می‌خواستند مبلغ ۱۰ میلیون تومان در اختیارشان قرار دهند، پس از گذشت ۱۰ ماه، وعده‌ی پرداخت ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان را تحت عنوان هدیه علاوه بر پول اصلی می‌دادند و عنوان می‌کردند پس از پایان مدت مذکور آنان را به صورت رایگان به سفر مشهد یا کربلا خواهند فرستاد.

البته در این روش برای آنکه محدوده‌ی کلاهبرداری بیشتر شود، پیشنهادهای ۵ میلیون تومانی و یک میلیون تومانی نیز قرار داده‌ بودند و مدعی می‌‌شدند پس از ۱۰ ماه، علاوه بر بازگشت آن ۵ میلیون تومان یا یک میلیون، ماهیانه به ترتیب ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵۰ هزار تومان عودت داده می‌شود و در کنار آن لوازم مصرفی و حبوبات رایگان نیز می‌دهند!

تمام این‌ها وعده‌هایی است که کلاهبرداران به مردم مناطق محروم و قشر متوسط جامعه می‌دادند تا با سوءاستفاده از طمع و عطش زیارتی آنان، داشته‌هایشان را بگیرند و بعد از چند ماه فرار کنند.

حال در سایه‌‌ی عدم توجه مسئولین و دستگاه‌‌های نظارتی علی‌‌رغم ارسال گزارشات متعدد، این اشخاص پا به فرار گذاشته‌‌اند و بنابه گزارشات واصله مبلغ کلاهبرداری چندین میلیارد تومان می‌‌باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه