دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

هنر بهترین ابزار برای تبیین شعائر دینی است / روی صحنه رفتن فصل شیدایی لطف خدا به مردم گیلان است

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: برای آماده سازی این پروژه ی عظیم حرکت های بسیجی و جهادی همچون دفاع مقدس صورت گرفته است.

هنر بهترین ابزار برای تبیین شعائر دینی است / روی صحنه رفتن فصل شیدایی لطف خدا به مردم گیلان است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نمایش بزرگ فصل شیدایی بر مبنای توسل به اهل بیت و مصداق تحقق شعائر است اظهار داشت: بهترین شیوه ی تبیین شعائر دینی و مذهبی از طریق ابزار هنر است.

وی با اشاره به اینکه آن هنری که از زمان طاغوت دستآویز جامعه بود با عنایت سپاه پاسداران و تشکل های مردمی و مجموعه هایی مثل مهنا از بین رفته است افزود: ما در نمایش فصل شیدایی از ابزار هنر برای انتقال معانی و مفاهیم بلند مذهبی استفاده کرده ایم.

مهدوی حمایت ها و کمک های سردار عبدالله پور و بایرامی را عامل خلق این حماسه ی بزرگ دانست و گفت: امروز تداعی فضای دفاع مقدس را در فصل شیدایی می بینیم، برای آماده سازی این پروژه ی عظیم حرکت های بسیجی و جهادی همچون دفاع مقدس صورت گرفته است و  امیدواریم با همت همه ی مسئولین و دستگاههایی که در این مجموعه زحمت کشیده اند خاطره ی زیبایی برای مردم ولایتمدار گیلان رقم بزنیم.

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به بخش های مختلف این نمایش اظهار کرد: این نمایش دارای بخش های متعدد؛ شامل هبوط  حضرت آدم، توبه ی ایشان، رسالت رسول خدا، بحث غدیر خم، آیه ی مباهله  و بحث حدیث سلسله الذهب، بحث نهضت جنگل و دوره ی انقلاب اسلامی، و به خصوص عملیات کربلای ۵  خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی به روی صحنه رفتن فصل شیدایی را لطف خدا به مردم استان گیلان دانست و خاطر نشان کرد: بعد از حماسه ی ۸۰۰۰ شهید در سالی که ابتدایش به یاد حضرت زهرا بودیم و در آخرش نیز به یاد حضرت زهرا هستیم فضای گیلان را معطر به یاد حضرت زهرا خواهیم کرد و با تمام مشکلاتی که از نظر اقلیمی داشتیم در عزم دوستان و دست اندر کاران این مجموعه خللی وارد نشد، به همین جهت از اصحاب رسانه می خواهیم وجوه این کار را به نحو احسنت به سمع مردم برسانند.

وی در پایان زمان پذیرایی از تماشاچیان را اینگونه بیان کرد: از ساعت ۶ عصر پذیرای مردم هستیم، در بخش نمایشگاهی و موکب اربعین که با پخش نذورات از مردم پذیرایی خواهد شد  و انشاالله پس از نماز مغرب و عشا برنامه به روی صحنه خواهد رفت، در آخر جلسه نیز از زحمت کشان این مجموعه تقدیر خواهیم کرد و نامشان را رسانه ای می کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه