رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خبر داد:

مشارکت ۴۰/۱۵ درصدی مردم گیلان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: برابر محاسبه و اعلام ستاد انتخابات کشور استان گیلان با حضور ۸۰۸۰۲۵ نفر به مشارکت ۴۰/۱۵ درصد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری رسید.

مشارکت ۴۰/۱۵ درصدی مردم گیلان در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمد جلائی عصر امروز در گفتگویی گفت: در ۱۱ دوره انتخابات مجلس که در گیلان برگزار شد در دوره اول مجلس ۲۴ اسفند سال ۱۳۵۸ مشارکت ۴۳/۶۵ بود و در دوره یازدهم که ۲ اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار شد مشارکت ۴۱/۹۸بوده است.

 وی ادامه داد: گیلان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان رتبه ۱۱ کشور و به لحاظ درصد مشارکت رتبه ۲۵ کشور است و در انتخابات مجلس امسال ۱۳ هزار و ۹۵ نفر بیشتر شرکت کرده‌اند.

جلایی گفت: سلامت و امنیت در انتخابات گیلان نمره بسیار خوبی در استان داشته و عملکرد ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها و هیئت‌های نظارت و عوامل حفاظتی و تلاش رسانه‌ها و نامزدها بسیار خوب ارزیابی شده است.

 رئیس ستاد انتخابات گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی در حوزه انتخابات رشت و خمام بسیار دقیق و سریع و غیرقابل‌خدشه بود و در کل استان ۴۰۰۱۹ رأی باطله مأخوذه در انتخابات مجلس داشتیم که در حوزه انتخابیه رشت و خمام شامل فقط قسمت ۳ بند الف ماده ۲۲ یعنی ۸۶۷۸ رأی سفید بوده که از حدنصاب ماده ۹؛برابر تبصره ۳ ماده ۲۲ کسر می‌گردد در نتیجه انتخابات به‌دور دوم نرفته است.

محمد جلائی گفت: هم اکنون در حال بررسی اعتراض‌های نامزدها در هیئت‌های اجرایی و نظارت هستیم و در مسیر قانون برابر جدول زمان‌بندی کارها ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود نامزدها با تمکین به قانون در چهارچوب ضوابط درخواست‌ها را پیگیری کنند و لازم است همه نامزدها با مراجعه با سامانه شفافیت مالی؛ هزینه‌های انتخاباتی خود را فوراً ثبت کنند در غیر این صورت از داوطلبی در آینده محروم خواهند شد.

انتهای خبر/

منبع: روابط عمومی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
والا شخصا دیدم طرف بیش از ده شب شام و نهار داد الان چیو بیاد شفاف اعلام کنه ؟ یعنی واضح نیست پولها از کجا اومده ؟ کی ها این خرج هارو کردن؟
در حاشیه