ایران ۲ - ۳ قطر

خداحافظی یوزها با جام+ فیلم

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری قطر به پایان رسید.

خداحافظی یوزها با جام+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» دیدار حساس تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه ۴۰ هزارنفری الثمامه دوحه و با قضاوت احمدعلی از کویت برگزار شد که درنهایت این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع تیم قطر به پایان رسید.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی (میلاد محمدی)، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی (محمد محبی)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب قطر: مشعل برشم، پدرو کوریا (طارق سلمان)، المهدی علی مختار، محمد واد البیاتی، یوسف عبدالرزاق (حسن الهیدوس)، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد (اسماعیل محمد)، احمد فتحی عبدالله، جاسم گبر عبدالسلام و معز علی.

در دقیقه ۴ بازی، اوتی که مهدی طارمی در سمت راست زمین گرفته بود را علیرضا جهانبخش با پرتاب بلند به محوطه جریمه فرستاد که ضربه پشت سر سعید عزت‌اللهی را پدرو میگل به شکل ناقص دفع کرد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی، جای‌گیری مناسب و ضربه قیچی برگردان تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

فرار اکرم عفیف از سمت راست محوطه جریمه و پاس کات‌بک او را جاسم جابر با شوت محکم از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به‌پای مدافع ایران و عبور از روی سر بیرانوند در دقیقه ۱۷ به تور دروازه چسبید و گل تساوی این بازی به ثمر رسید.

موج دوم حمله قطر با دفع اشتباه بازیکنان ایران در زمین خودی شکل گرفت که پاس روبه‌جلوی احمد فتحی را اکرم عفیف با نفوذ سریع به محوطه جریمه و شوت فنی به گوشه دروازه فرستاد تا گل دوم تیمش را در دقیقه ۴۳ به ثمر رساند و پیش بیفتند.

در دقیقه ۴۵ ایران صاحب ضربه کرنر شد که این ارسال درون محوطه جریمه نصیب محمدحسین کنعانی زادگان شد تا دروازه حریف را باز کند؛ اما توپ او روی خط به بدن مدافع قطر برخورد کرد و در شرایطی که ایرانی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند بازبینی صحنه نشان داد توپ به سینه بازیکن قطری خورده است. علیرضا جهانبخش از نقطه پنالتی توپ را به مرکز دروازه زد تا گل تساوی به ثمر برسد.

در دقیقه ۸۲ قطری‌ها در معدود موقعیت‌هایی که در ضد حملات داشتند از شکاف خط دفاعی ایران بهترین استفاده را کردند و در شرایطی که سه مدافع ایران درون محوطه جریمه حضور داشتن، معزعلی صاحب موقعیت شد و با ضربه‌ای آرام و فنی دروازه بیرانوند را باز کرد.

توپ‌هایی که راهی به دروازۀ قطر پیدا نکردند

تیم ایران در دقایق پایانی موقعیت‌های بسیار خوبی برای به‌تساوی کشاندن بازی داشتند؛ اما این توپ‌ها با بدشانسی تمام وارد دروازه میزبان نشدند تا در نهایت تیم قطر با نتیجه ۳ بر ۲ ایران را از پیش‌رو برداشته و به فینال صعود کند.

 

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه