ایران – قطر؛ طلسم را بشکن!

تیم ملی فوتبال ایران امشب در دیداری حساس در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برابر میزبان مسابقات، قطر صف‌آرایی خواهد کرد.

ایران – قطر؛ طلسم را بشکن!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» بعد از برتری ۲ بر صفر اردن مقابل کره جنوبی و راهیابی این تیم به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (چهارشنبه) در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف قطر خواهد رفت تا تکلیف دومین فینالیست مسابقات مشخص شود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که با نمایش درخشان برابر ژاپن از نگاه بسیاری بخت اول قهرمانی هستند قصد دارند طلسم ۴۷ساله را بشکنند و به مرحلهٔ نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کنند. آخرین حضور ایران در فینال به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد که قهرمانی را به دست آورد. پس از آن تیم ملی به نیمه‌نهایی رسیده، ولی موفق به حضور در فینال نشده است.

قطری‌ها هم پس از برکناری کارلوس کی‌روش متحول شدند و به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رسیدند. قطر با ۹ امتیاز از گروهش صعود کرد و در مرحله یک‌هشتم نهایی فلسطین را از پیش رو برداشت. آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی در ضربات پنالتی ازبکستان را شکست دادند و حالا باید با ایران رقابت کنند برای رسیدن به فینال.

قطر چند ماه پیش در تورنمنت چهارجانبه اردن در فینال در شرایطی که کی‌روش روی نیمکت این تیم نشسته بود با چهارگل از ایران شکست خورد، اما شرایط فعلی عنابی‌ها متفاوت از آن روزهاست. قطر قهرمان دوره قبلی جام ملت‌های آسیا است و با پیش‌زمینه‌ای قوی وارد زمین می‌شود.

ایران با ارائه نمایشی تحسین‌برانگیز ژاپن را شکست داد و حالا چیزی جز قهرمانی قلعه‌نویی و شاگردانش را راضی نمی‌کند. شاید روی کاغذ این دیدار راحت‌تر از مصاف با ژاپن باشد، اما باید مراقب باشیم تا غافلگیر نشویم، همان اتفاقی که دیشب برای کره جنوبی رخ داد و میدان رقابت با اردن را دست‌خالی ترک کرد.

خالی‌شدن بازیکنان از انگیزه و ساده تصورکردن بازی می‌تواند تیم ملی را دچار چالش کند. نکته مهم این است که بازیکنان باید همان اتحادی و همبستگی را که تاکنون داشتند، حفظ کنند و بدون توجه به شرایط میزبانی قطر، انتخاب داور کویتی و اختصاص‌یافتن تنها هزار بلیت به تماشاگران ایرانی در ورزشگاه ۴۴ هزارنفری الثمامه، گام به میدان بگذارند و با عبور از سد میزبان مسابقات به فینال راه پیدا کنند.

دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸:۳۰ شنبه ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه