امام جمعه شفت در گفتگو با «هشت‌دی»:

حکومت پهلوی به دنبال تجزیه ایران بود

امام جمعه شفت با بیان اینکه اگر انقلاب نمی‌شد اکنون اثری از ایران امروزی در نقشه‌ها نبود، گفت: حکومت پهلوی تجزیه ایران و وابستگی به ابرقدرت‌ها را دنبال می‌کرد.

حکومت پهلوی به دنبال تجزیه ایران بود

حجت‌الاسلام احمد حکیمی گیلانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه انقلاب ایران موهبت الهی بود که خداوند شامل حال مردم ایران کرد، اظهار کرد: در حکومت طاغوتی یک سری ویژگی‌هایی وجود داشت که با حکومت الله و حکومت دینی و اسلامی متفاوت بود.

وی افزود: با وجود آنکه مردم ایران مسلمان و مؤمن بودند و دغدغه دین داشتند اما در حکومت طاغوتی اهداف مردم مورد توجه قرار نمی‌گرفت و باورهای مردم مورد تاکید حاکمیت نبود.

امام جمعه شفت تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مسئولان در زمان شاهنشاهی بهاییان بودند و ضدیت با اسلام و مسلمانان داشتند.

حجت‌الاسلام حکیمی گیلانی به حضور مستشاران در داخل کشور بدون توجه به امیال مردم و قوانین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تصمیماتی که حاکمان وقت در کشور می‌گرفتند با هماهنگی ابرقدرتان بود و عدم استقلال در حوزه‌های مختلف و وابستگی کامل در حکومت شاهنشاهی دیده می‌شد اما با شکل‌گیری انقلاب شرایط کاملاَ متفاوت شد و امروز به برکت انقلاب و رهبری شاهد استقلال در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از مردم‌سالاری دینی است، افزود: تصمیم‌گیری‌های مهم کشور توسط مردم تعیین می‌شود اما دشمن به جهت آنکه در گذشته شرایط متفاوت بود و منافع آن‌ها بهتر تامین می‌شد این امر را کمرنگ جلوه می‌دهد.

امام جمعه شفت با بیان اینکه دشمن با ناامید کردن مردم نسبت به مسئولان نظام و بدبین‌کردن آنها از شرایط کشور می‌خواهد انتخابات را کمرنگ جلوه دهد، گفت: آنها می‌خواهند اینگونه القا کنند که مردم از حکمرانی بیزار هستند اما اینطور نیست‌.

وی یکی از دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی را نهادینه‌شدن عدالت اجتماعی در ایران عنوان کرد و افزود: شخص اول جامعه فقیه جامع شرایط است و قوانین کشور برگرفته از دین می‌باشد و مسئولان نیز برای خدمت به مردم سوگند یاد می‌کنند لذا انتظار مردم از حاکمیت، برقراری عدالت در جامعه است.

حجت‌الاسلام حکیمی گیلانی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های فعلی کشور و امکانات موجود در مناطق محروم که امروز داریم در گذشته قابل تصور نبود اما لیاقت مردم بیش از این است و باید در حوزه‌هایی که خلا و ضعف داریم اصلاحات انجام شود.

وی تصریح کرد: تنها راه امیدوار نگه‌داشتن مردم این است که مسئولان وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند.

رأی مردم حق‌الناس است

امام جمعه شفت با بیان اینکه امروزه مردم و حتی افرادی که سواد بالایی ندارند قدرت تحلیل بالایی نسبت به مدیریت کشور دارند، ادامه داد: نمایندگان مجلس چه فعلی چه کسانی که در آینده به مجلس می‌روند بدانند رأی مردم حق‌الناس است و باید طبق وظایفی که قانون برای آنها تعیین کرده ایفای نقش کنند.

وظایف متقابل حاکمیت و مردم نسبت به یکدیگر

وی با اشاره به وظایف متقابل حاکمیت و مردم نسبت به یکدیگر، بیان کرد: مردم انتظار دارند حاکمیت منابع را به صورت مساوات بین مردم توزیع کند و به دنبال اعتلای کشور بوده و امانت‌دار باشد.

وی افزود: کشورهایی که استثمار را پذیرفتند و ذیل حاکمیت مستکبران قرار گرفتند اگرچه در برخی حوزه‌ها رشد کرده‌اند اما در خیلی موارد دچار ضعف هستند مثلاً آلمان رتبه چهارم اقتصادی دنیا را دارد اما به لحاظ سیاسی و نظامی یک کشور وابسته است.

امام جمعه شفت خاطرنشان کرد: طبیعتاً اگر جمهوری اسلامی شکل نمی‌گرفت، با روال مدیریتی شاهنشاهی عملاً در حوزه‌های مختلف وابسته به اجانب بودیم.

حجت‌الاسلام حکیمی گیلانی با بیان اینکه اگر انقلاب نمی‌شد اکنون اثری از ایران امروزی در نقشه‌ها نبود، افزود: حکومت پهلوی تجزیه ایران و وابستگی به ابرقدرت ها را دنبال می کرد.

وی بیان کرد: اگر انقلاب نمی‌شد کشوری به نام ایران را در نقشه‌ها نمیدیدیم و عقب‌ماندگی در بخش‌های مختلف کشور وجود داشت این در حالی است که افغانستان و سایر کشورهای وابسته دیگر گواه این ادعا هستند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه