مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان خبر داد:

افزایش ۱۸۳ درصدی ترانزیت کالا از مرزهای گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: ترانزیت ورودی از مرزهای استان گیلان، ۸۵۵ هزار و ۶۶۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان ۱۸۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۸۳ درصدی ترانزیت کالا از مرزهای گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» غلامعلی نیک‌فهم امروز در گفتگو با خبرنگاران از ترانزیت خروجی ۲۴۹ هزار و ۳۴۱ تن کالا از مرز آستارا و رشد ۹ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ترانزیت ورودی از مرزهای استان گیلان، ۸۵۵ هزار و ۶۶۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان ۱۸۳ درصد افزایش داشته است که بیشترین ترانزیت ورودی، انواع آرد و گندم و مهم‌ترین ترانزیت خروجی، سیب‌زمینی و چای بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه عدس، جو و ذرت عمده‌ترین کالای وارداتی و میوه و تره‌بار و انواع کاشی مهم‌ترین کالای صادراتی بوده است، افزود: طی ۱۰ماهه اخیر، یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۱۲ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده است که در این راستا یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶ تن مربوط به مرز آستارا و ۶۰۶ هزار و ۸۰۶ تن نیز مربوط به مرز انزلی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان تصریح کرد: در مدت مذکور، ۱۵۶ هزار و ۷۱۳ تن کالا از مرز آستارا وارد و ۹۳۰ هزار و ۸۶ تن نیز از مرز آستارا خارج شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۲۶ درصدی در بخش واردات و ۲۰ درصدی در بخش صادرات داشته است.

ساخت ۷۸/۸ کیلومتر راه روستایی در گیلان

 نیک‌فهم همچنین با اشاره به اینکه گیلان یکی از قطب‌های مهم سیاحتی در کشور بوده و ساخت پروژه‌های عمرانی در سطح استان، راه‌های روستایی را تبدیل به یک شریان مهم در گیلان کرده است، گفت: در ۱۰ماهه اخیر ۷۸/۸ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است که امیدواریم تا پایان سال، طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود.

وی از روکش آسفالت ۵۴/۵ کیلومتر راه فرعی در گیلان خبر داد و بیان کرد: عملکرد آسفالت و روکش انجام‌گرفته در حوزه راه‌های روستایی و فرعی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به آمار یک‌ساله ۱۴۰۱، پیشرفت قابل تأملی داشت است که در این راستا طی ۱۰ ماه سال جاری در یک هزار و ۲۳۱ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان پروژه‌های روکش و آسفالت اجرا شده است که سهم برخورداری راه‌های روستایی از آسفالت در استان ۶۰/۵ درصد است.

متوسط تردد ساعتی در گیلان ۶۴۸ وسیله نقلیه است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه طی ۱۰ماهه اخیر استان گیلان با متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۴۸ وسیله نقلیه، پنجمین استان پرتردد در کشور است، گفت: طی ۱۰ماهه سال جاری، ۱۷ میلیون و ۴۲۸ هزار و یک دستگاه وسیله نقلیه وارد و ۱۷ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۴۱ دستگاه وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۲ درصدی در ورود و ۴ درصدی در خروج از استان هستیم.

این مسئول ضمن مقایسه آمار تردد در مدت مشابه دو سال گذشته، از رشد ۳۶ درصدی در بخش ورود به گیلان و همچنین رشد ۴۰ درصدی در خروج از استان خبر داد و خاطرنشان کرد: محورهای ورودی آزادراه قزوین – رشت با تعداد هفت میلیون و ۱۷۸ هزار ۳۷۵ دستگاه وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با پنج میلیون ۸۳۲ هزار و ۴۴۳ دستگاه وسیله نقلیه، بیشترین تردد را ثبت کرده‌اند. همچنین بیشترین میزان خروجی نیز از طریق آزادراه رشت – قزوین هفت میلیون و ۳۷۲ هزار و ۳۰۸ دستگاه وسیله نقلیه است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه