مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

۷۹۲۷ نفر در مساجد گیلان معتکف شدند

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان گفت: هفت هزار و ۹۲۷ گیلانی در ۱۲۹ مسجد به مدت سه روز معتکف شده‌اند.

۷۹۲۷ نفر در مساجد گیلان معتکف شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف هم‌زمان با ۱۳ ماه رجب در ۱۲۹ مسجد استان آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد، اظهار کرد: ۳۶ مسجد ویژه اعتکاف برادران و ۳۲ مسجد برای بانوان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در ۶۱ مسجد هم اعتکاف برادران و خواهران به تفکیک انجام شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: در اعتکاف مادر و فرزند در مساجد برخوردار از ظرفیت و امکانات حضور کودکان (فضایی مشابه مهدکودک) فراهم شده است.

مهدوی با بیان اینکه برگزاری ۱۱ اعتکاف ویژه دانش‌آموزان را یکی از ویژگی‌های مراسم معنوی اعتکاف امسال عنوان کرد و افزود: از این تعداد؛ پنج اعتکاف ویژه دختران دانش‌آموز است.

وی با اشاره به حضور هفت هزار و ۹۲۷ نفر در این استان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: سنت اعتکاف به برکت انقلاب اسلامی هر ساله در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اعتکاف از اعمال عبادی خاص، برای خودسازی در شریعت اسلام تعبیه شده است، اضافه کرد: چهار عبادت اساسی نماز، روزه، دعا و قرائت قرآن توسط شارع مقدس در مراسم معنوی اعتکاف پیش‌بینی شده است.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه