مسئول اجرایی گروه فرهنگی تبلیغی خدام الزینب (س) در گفتگو با «هشت‌دی»:

سازمان‌های فرهنگی و مذهبی نقش حمایتگری خود را ایفا کنند

مسئول اجرایی گروه فرهنگی تبلیغی خدام الزینب (س) رشت با اشاره به استقبال بی‌نظیر بانوان از برگزاری مراسم اعتکاف، گفت: در راستای برگزاری این مراسم معنوی از سازمان‌های فرهنگی و مذهبی انتظار حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری می‌رود.

سازمان‌های فرهنگی و مذهبی نقش حمایتگری خود را ایفا کنند

مریم کلهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره اعتکاف توسط این گروه در سال جاری در شهر رشت، اظهار کرد: انگیزه اصلی بنده برای ورود به این عرصه این است که اعتکاف سکوی پرتاب در مسیر خدا است و زمینه رشد معنوی برای همه افراد از جمله زنان و دختران جوان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در این گروه از دختران و بانوان بین ۱۵ تا ۳۰ سال برای اعتکاف ثبت‌نام می‌شود، افزود: امسال به دلیل استقبال بانوان بالای ۳۰ سال، افراد تا ۴۰ سال را نیز ثبت‌نام می‌کنیم و حتی مادران نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

استقبال بی‌نظیر بانوان از برگزاری مراسم اعتکاف

مسئول اجرایی گروه فرهنگی تبلیغی خدام الزینب (س) با اشاره به استقبال بی‌نظیر بانوان از برگزاری مراسم اعتکاف، بیان کرد: تقریباً تمام ظرفیت ما تاکنون پر شده و سایر افراد داوطلب را در فهرست ذخیره ثبت‌نام می‌کنیم و خوشبختانه استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته شده است.

کلهری تصریح کرد: تعداد گروه‌هایی که برگزارکننده اعتکاف هستند در سطح شهر افزایش‌یافته و میزان علاقه‌مندی جوانان و دانش‌آموزان برای شرکت در این مراسم معنوی نیز فراتر از انتظار است.

با وجود نامه‌نگاری‌ها تاکنون مبلغی به دست برگزارکنندگان اعتکاف نرسیده

وی افزود: تاکنون برای دریافت کمک‌های مالی به سازمان‌های دینی و فرهنگی مراجعه نکرده‌ بودیم اما امسال به دلیل بالارفتن هزینه‌ها برای این منظور مراجعه کردم و با وجود نامه‌نگاری‌ها تاکنون مبلغی به دست ما نرسیده است.

مسئول اجرایی گروه فرهنگی تبلیغی خدام الزینب (س) رشت با بیان اینکه البته سازمان تبلیغات برای کمک به ما مبلغی را پیشنهاد داده که با توجه به هزینه‌ها کفایت نمی‌کند، گفت: این مبلغ بعد از مراسم اعتکاف پرداخت می‌شود که کمک‌کننده نیست؛ زیرا مسئولان برگزارکننده مراسم عموماً دانشجو و طلبه هستند و درآمد ثابت و مشخصی ندارند.

از سازمان‌های فرهنگی و مذهبی انتظار حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری می‌رود

کلهری با بیان اینکه از سازمان‌های فرهنگی و مذهبی انتظار حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری می‌رود، ادامه داد: نیازمند سرعت عمل در کارهای اجرایی هستیم و باید به‌گونه‌ای مبالغ حمایتی پرداخت شود که قبل از برگزاری مراسم به دست مسئولان برگزارکننده اعتکاف برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده این گروه برای معتکفین، بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا، ویژه‌برنامه شهادت حضرت زینب (س)، مولودی‌خوانی و حلقه‌های معرفتی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای سه روز اعتکاف است.

وی با اشاره به تحولات معنوی که در معتکفین رخ می‌دهد، افزود: لذت بخش‌ترین بخش این سه روز برای بنده تحولات و تغییرات مثبت معنوی برای معتکفین به خصوص جوانان است و بارها شده که خودشان به حس آرامشی که در اعتکاف به دست می‌آورند؛ اذعان می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف باعث نورانیت فرد معتکف می‌شود، خاطرنشان کرد: انس‌گرفتن و آشنایی با الگوهایی همچون امیر المومنین (ع) و حضرت زینب (س) باعث رشد معنوی و آرامش معتکفین می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه