رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد رشت:

مهارت همراه با کارآفرینی در دانشگاه‌ها امری ضروری است

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی رشت، گفت: مهارت همراه با کارآفرینی در دانشگاه‌ها در حال تبدیل‌شدن به یک باید است به‌گونه‌ای که شاید در آینده‌ای نزدیک حیات دانشگاه وابسته به این نگاه باشد.

مهارت همراه با کارآفرینی در دانشگاه‌ها امری ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی رشت، امیرحسین بازیار امروز با اعلام شروع ثبت‌نام دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته با توجه به سوابق تحصیلی، گفت: دانشگاه‌ها باید دو بال اصلی خود یعنی آموزش و پژوهش را با رویکرد کارآفرینانه مبتنی بر مهارت به پیش ببرند.

وی با برشمردن مأموریت‌های دانشکده مهارت و کارآفرینی، افزود: برای موفقیت در هر زمینه‌ای، به مهارت‌های مرتبط با همان حوزه و تخصص نیاز داریم و این موضوع برای تمام جایگاه‌های شغلی، کاملاً بدیهی است چرا که مهارت و کارآفرینی پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند.

بازیار تصریح کرد: نگاه کارآفرینانه مبتنی بر دانش، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که دولت‌ها را نسبت به اضافه‌کردن رویکردی جدید به وظایف دانشگاه‌ها مصمم می‌کند و مهارت همراه با کارآفرینی در دانشگاه‌ها در حال تبدیل‌شدن به یک باید است به‌گونه‌ای که شاید در آینده‌ای نزدیک حیات دانشگاه وابسته به این نگاه باشد.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مجموعه فعالیت‌های این دانشکده از زمان تأسیس را مهم دانست و افزود: عقد تفاهم‌نامه با حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات و بازرگانی و… استان گیلان متناسب با زیست‌بوم منطقه جهت برگزاری دوره‌های کاربردی، معرفی دانشجویان علاقه‌مند به اشتغال همزمان با تحصیل به بازار کار در قالب بورسیه تحصیلی (طرح پویش)، راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی جهت بهره‌مندی تمامی کسب‌وکارهایی که نیاز به آموزش تخصصی و مهارتی آن حوزه را دارا باشند، راه‌اندازی کسب‌وکارهای دانشگاهی با استفاده از ظرفیت استاد دانشجو (طرح کاربنیان)، راه‌اندازی مرکز مشاوره شغلی و مهارتی و ارائه خدمات به دانشجویان و علاقه‌مندان جهت ارزیابی و تحلیل شغل متناسب با رشته خود و نیاز جامعه و دعوت از کارآفرینان برتر استان جهت انتقال تجربه و معرفی دانشجویان توانمند به کسب‌وکارهای آن حوزه از جمله فعالیت‌های این دانشکده از زمان تأسیس در رشت است.

زمینه‌سازی برای اشتغال جوانان از دغدغه‌های دانشگاه آزاد رشت

وی، زمینه‌سازی برای اشتغال جوانان را از دغدغه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دانست و خاطرنشان کرد: در دورانی که کشور از بحران بیکاری رنج می‌برد و دانش‌آموختگان دانشگاهی سهم ویژه‌ای از این بیکاری دارند، حرکت به سمت مهارت‌آموزی یک اقدام راهگشا است. از این رو دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مهارت‌آموزی و مهارت دوستی را سرلوحه کار خود قرار داده وبا بهره‌گیری از ظرفیت اساتید، خبرگان و استادکاران ماهر و همچنین ظرفیت‌های کارگاهی، آزمایشگاهی منحصربه‌فرد خود در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، اقدام به تربیت دانش‌آموختگان و دانشجویان بر پایه مهارت‌افزایی می‌نماید.

لازم به ذکر است ثبت‌نام و انتخاب رشته داوطلبان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه مورخ ۳ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۸ بهمن ادامه پیدا می‌کند.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ir مراجعه نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
واقعیت اینه با تحصیلات عالی دانشگاهی یا بالاترین حد مهارت هم در شهرستان ها و مرکز استان کار گیرتون نمیاد ! ناچار به مهاجرت به تهران یا شهرهای صنعتی هستید حالا بعضی ها توان هزینه اولیه زندگی در تهران رو ندارن در مجبورن بمونن کاری که پیدا میکنن که نه ربطی به مهارتشون داره نه تحصیلات اینکه حقوق کفاف زندگی ابرومند رو نمیده هم بحثش جداست! این چیزی که هست باعث پیری و مهاجرت به خارج و نارضایتی هاست ولی هنوز از صغیر و کبیر شعارها و حرفهای بی خود تکراری میشنویم
در حاشیه