رئیس دانشگاه‌‌ آزاد‌ اسلامی گیلان مطرح کرد:

ضرورت ارائه راهکارهای علمی مبتنی بر واقعیت توسط دانشجویان

رئیس دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی گیلان با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد ملی بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، کمک به فرهنگ‌سازی در گفتمان در مواجهه با مسائل به عنوان شعور و نگاه ملی که در این راستا دانشگاه بسیار موثر خواهد بود.

ضرورت ارائه راهکارهای علمی مبتنی بر واقعیت توسط دانشجویان

به گزارش هشت‌دی، محمد دوستار در افتتاحیه سومین رویداد ملی کرسی‌های‌ آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ آزاد‌‌ اسلامی واحد رشت با اشاره به جایگاه این گفتمان به عنوان یکی از مطالبات رهبری از دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مطابق این نگاه، دانشگاه کارکردهای مختلفی دارد که یکی از این موارد، در حوزه پژوهش و فناوری، آموزش شیوه افکار و سخن‌گفتن با رویکرد سیستماتیک است.

وی به اهمیت جایگاه اندیشه به عنوان وجه‌تمایز دانشجویان با دیگر افراد جامعه اشاره کرد و گفت: اظهار‌نظر را هرکسی می‌تواند انجام دهد اما دانشجو هر حرفی را بر زبان جاری نمی‌کند بلکه به صورت نظام‌مند برخورد می‌کند و با استدلال و منطق و دلیل صحبت می‌کند.

رئیس دانشگاه‌‌ آزاد‌ اسلامی استان گیلان تصریح کرد: این نگاه همراه با راهکارهای علمی مبتنی بر واقعیت همان نیاز جامعه در مواقع بحران است لذا کرسی‌های آزاداندیشی، بستری است که توسط دانشگاه با مشارکت دانشجویان و ارائه راهکار حل مسائل پدید می‌آید.

دوستار با بیان اینکه این کرسی‌ها نقش موثری در نحوه پیدایش راهکارهای علمی در حل‌مسائل و به‌کار‌گیری آن توسط سیاست‌گذاران خواهد داشت گفت: از سال ۱۳۹۹ این کرسی‌ها به علت شرایط کرونا به شکل مجازی برگزار شد، از سال ۱۴۰۰ این رویداد با حضور ۳۰۰ کرسی برگزار و ۳۱ تیم برتر به مرحله رقابت‌های ملی راه یافت، امسال حدود ۲۸۰ تیم برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی نمودند که پس از بررسی، ۲۳۱ تیم به این رقابت‌ها راه پیدا کردند لذا از امروز تا ۲۰ اسفند این تیم‌ها در حوزه‌های مختلف به رقابت علمی خواهند پرداخت و شاهد حضور داورانی از دانشگاه های سراسر استان هستیم و دو کرسی در صدا وسیما حضور خواهند داشت.

وی از برگزاری رویدادهای حل‌مسائل در کنار کرسی‌های آزاداندیشی خبر داد و گفت: در این رویداد دانشجویان به شناسایی معضلات و طرح بحث خواهند پرداخت که شاهد به کارگیری ابعاد علمی و راهکارهای احصاء‌شده در حوزه‌های مختلف هستیم تا دانشجویان به عنوان مشاورانی امین در کنار مسئولان قرار بگیرند.

برگزاری کرسی‌های‌آزاداندیشی با هدف گفتمان‌سازی با نگاه‌ملی

رئیس دانشگاه‌‌ آزاد‌ اسلامی استان گیلان اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد با هدفرکمک به فرهنگ‌سازی گفتمان و برخورد با مسائل با نگاه‌ملی است که در این راستا دانشگاه بسیار موثر خواهد بود.

دوستار با اشاره به نگاه‌عالمانه دانشجویان در این کرسی‌ها بیان کرد: وجه‌تمایز کشورهای توسعه‌یافته با سایر ملت‌ها، در همین مسئله است این در حالی است که وجود دانشگاه‌های متعدد با رویکرد آموزشی، مدت‌ها است که کارکرد خودش را از دست داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قریب به ۴۰ کرسی‌ نظریه‌پردازی در سال گذشته برگزار شده است و شاهد صدور گواهی‌های تاییدی توسط اساتید شاخص بودیم که امسال در گستره وسیع‌تری برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه