فرمانده سپاه قدس گیلان:

دشمن سلطه خود را توسط حکمرانی مجازی اعمال می‌کند

 فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها و اعتقادات و کنش مردم است گفت: دشمن امروزه سلطه خود را توسط حکمرانی مجازی اعمال می‌کند.

دشمن سلطه خود را توسط حکمرانی مجازی اعمال می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» سردار حمید دامغانی صبح پنجشنبه در اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه گیلان در طول تاریخ منشأ خیرات و برکات و سابقه تاریخی و انقلابی درخشانی است اظهار کرد: هر زمانی که انقلاب نیاز داشت مردم گیلان در مسیر رشد و پیشرفت انقلاب و رفع تهدیدات کشور پیشگام بودند و نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان ظرفیت‌های رسانه‌ای بسیار بالا آن است افزود: جشنواره ابوذر حائز اهمیت است چرا که رسانه در این مقطع از تاریخ اهمیت صدچندان دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) روش رسانه‌ای منطبق بر عقلانیت و درگیرکردن و پرداختن به احساسات و قلب مردم داشتند ادامه داد: رسانه موفق باید با سازوکاری عمل کند که ذهن و قلب مردم را در راستای اهداف درگیر کند.

سردار دامغانی تصریح کرد: دشمن در مقاطع مختلف از ظرفیت‌های رسانه‌ای حداکثر استفاده را کرد و از ابتدای انقلاب تلاش زیادی برای سلطه مجدد بر ایران داشت البته اشتباه دشمن در ابتدای انقلاب این بود درک درستی از انقلاب نداشت و تصور می‌کردند میدان درگیری‌اش باید در سرزمین جغرافیایی ما باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه میدان درگیری حوزه اعتقادی است بیان کرد: در سند امنیتی دشمن آمده اگر آمریکا امروز دچار مشکل شده به این دلیل است که کشور اصلی که در حوزه افول امپراتوری آمریکا و غرب نقش داشته ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن راهبرد خود را بعد از جنگ تحمیلی از سخت به نرم تغییر داد افزود: یک روز با اولویت تهدیدات فرهنگی و روز دیگر با اولویت جنگ نرم اقتصادی و یک روز در عرصه‌های امنیتی تهدیدات خود را علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کرد؛ زیرا متوجه شد عامل شکست در جنگ تحمیلی برگرفته از اعتقادات و فرهنگی است که امروز تمدن غرب را به چالش کشیده است و تا زمانی که این فرهنگ در اذهان ملت مسلمان باشد اهداف دشمن محقق نمی‌شود.

سردار دامغانی با بیان اینکه جنگ تمام‌عیار ترکیبی تمام اقدامات دشمن را هم‌افزا کرد عنوان داشت: دشمن در جنگ ترکیبی ظرفیت خود را به حداکثر رساند و تمام توان خود علیه جمهوری اسلامی بسیج کرد؛ اما دراین‌بین بستر جنگ شناختی وجود دارد که حالت پیشرفته جنگ روانی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها و اعتقادات و کنش مردم است خاطرنشان کرد: بستر جنگ ترکیبی جنگ شناختی و بستر جنگ شناختی جنگ رسانه‌ای است و اهمیت جشنواره ابوذر دراین‌بین مهم است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است امید و اعتقاد مردم را هدف قرار دهد تصریح کرد: در این جنگ رسانه‌ای هیچ مرزی توسط دشمن رعایت نمی‌شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: دشمن امروزه سلطه خود را توسط حکمرانی مجازی اعمال می‌کند

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تحولات فلسطین بیان کرد: دشمن امروز در عرصه رسانه شکست‌خورده است.

 سردار دامغانی با بیان اینکه با رسانه می‌توان سرمایه اجتماعی تولید و یا آن را نابود کرد افزود: با نقش‌آفرینی رسانه می‌توانیم جامعه اسلامی را ایجاد کنیم.

 فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نیاز به تشکیل جبهه رسانه‌ای است و برای این منظور نیاز به برگزاری جشنواره‌هایی نظیر ابوذر داریم گفت: اصحاب رسانه باید خود را در تقابل با نظام سلطه ببینند و با نیت جهاد برای انقلاب کار کنند.

 وی با بیان اینکه انتخابات امسال اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا دشمن باتوجه‌به اتفاقات اخیر امید دارد فاصله بین مردم و حاکمیت زیاد شود و نارضایتی‌ها را پررنگ می‌کند گفت: در عرصه انتخابات نیاز به تشکیل جبهه رسانه‌ای داریم.

به گزارش «هشت‌دی»، در این مراسم اثر «مریم بزرگی» در بخش عکس، «کوثر اشرافی» در بخش گزارش خبری و سینا غزل‌چهره در بخش موشن‌گرافی از همکاران پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به عنوان آثار برتر معرفی و از آنان تقدیر شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه