فرماندار رودسر:

شفافیت و قانون‌مداری از اصول دولت انقلابی است

فرماندار رودسر با بیان اینکه شفافیت و قانون‌مداری از اصول بنیادین دولت انقلابی است، گفت: مردم حق دارند نسبت به تمام مسائل آگاهی داشته باشند.

شفافیت و قانون‌مداری از اصول دولت انقلابی است

 محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به اهمیت هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، اظهار کرد: پیشبرد، توسعه، آبادانی و حل‌وفصل مشکلات شهری در گرو همکاری بین مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری است.

 وی بر اهمیت جایگاه ادراک و برداشت صحیح از مسائل تأکید کرد و گفت: تا زمانی که با اختلاف‌نظر مواجه هستیم و برداشت‌های ذهنی و ادراکی ما از مسائل موجود انطباق نداشته باشد با مشکل مواجه خواهیم بود و تنها در صورت اشتراک نظر است که تمامی اقدامات نتیجه‌بخش خواهد بود.

 فرماندار رودسر با بیان اینکه شهر و شهروند دو مسئله لازم و ملزوم یکدیگر هستند که ارتباط مستقیم دارند و برای هر شهر فارغ از اختیار، الزاماتی وجود دارد، تصریح کرد: به طور مثال در حوزه مسائل شهری ملزم به تأمین حداقل رفاهیات شهر با توجه به شرایط موجود هستیم؛ اما این حداقل خدمات تعاریف و الزاماتی دارد که توسط شورا برآورد خواهد شد که آیا وضع موجود مطلوب است یا با آن فاصله داریم.

 وی با اشاره به وظایف مترتب بر هر سازمان بیان کرد: کسانی که راجع به شهر بدون شهروند و آن را یک سیستم کالبدی و مکانیکی تعریف می‌کنند نه‌تنها آگاه نیستند؛ بلکه در جهل مرکب به سر می‌برند؛ زیرا شهر بدون شهروند معنی ندارد؛ بلکه این شهروند است که تعیین می‌کند که شهر چگونه توسعه پیدا کند و در این راستا شهردار و شورای شهر با فهرستی مبتنی بر این تکالیف برنامه‌ریزی می‌کنند؛ چون شورا از طرف مردم نسبت به پیگیری مطالباتشان وکیل است و نسبت به این وظیفه در یک بازه چهارساله مشروعیت دارد.

 فرماندار رودسر به قانون مدیریت شهری اشاره و عنوان کرد: این قانون که جز مترقی‌ترین و نافذترین قوانین است توسط حقوق‌دانان برجسته تألیف و در مجلس شورای ملی به تعیین و تصویب رسیده است؛ لذا شهر را با قانون اداره می‌کنیم نه با سلیقه شخصی و نه بر اساس حدس و گمان، به علاوه قانون در همه‌جا یکسان است چطور می‌شود که بیشترین گردشگران داخلی و خارجی متعلق به یزد، شیراز و اصفهان است؛ اما ما هنوز نمی‌توانیم یک کوچه بن‌بست را بازگشایی کنیم.

مردم نسبت به عوارضی که می‌پردازند حق مطالبه دارند

 وی تصریح کرد: رابطه بین شهر و شهروندی، تکلیف و حقوق است لذا مردم نسبت به عوارض، پروانه ساخت و مبالغی که به ما می‌پردازند حق مطالبه دارند که در ازای آن چه خدماتی را دریافت خواهند کرد؛ لذا در این روند تمام دستگاه‌های مرتبط باید پاسخگو باشند و با شهرداری فارغ از هر مسئله‌ای همکاری کنند.

مسیرهای بن‌بست یکی از چالش‌های اصلی در رودسر است

 فرماندار رودسر بر اهمیت حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: یکی از الگوهای مهم در هر شهر، داشتن گذرگاه و مسیرهای آزاد است که در این راستا پروژه‌هایی در دست اجرا داریم؛ لذا یکی از اصول اولیه شهرسازی این است که هیچ مسیر بن‌بستی در شهر وجود نداشته نباشد و همه خیابان‌ها و کوچه‌ها به راه‌های اصلی و فرعی متصل باشند؛ اما یکی از چالش‌های اصلی ما در رودسر همین بن‌بست‌هایی است که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه با مشکل مواجه خواهیم شد.

 وی اظهار کرد: در این راستا نیازمند همت بلند هستیم و با هر پروژه عمرانی بر ارزش افزوده املاک به نفع مردم و شهر افزوده خواهد شد؛ لذا ریشه تمام مشکلات از داخل خود ما است و سرمنشأ تمام گره‌ها در داخل شهرستان است.

 فرماندار رودسر ادامه داد: اگر امروز در این جایگاه قرار داریم برای گره‌گشایی از مشکلات مردم است؛ لذا برای تغییر و تحول نیازمند اقدام جهادی از سوی تمام مسئولان هستیم که در صورت عدم همراهی باید جای خویش را با یک نیروی پای‌کار عوض کند و بنا نیست بر سر هر موضوعی با یک چالش اساسی مواجه باشیم.

 وی در ادامه به چالش مشاغل کاذب در شهرستان رودسر اشاره کرد و گفت: به علت بافت فرسوده و عدم وجود بازار مدرن در رودسر و پراکندگی کسبه شاهد نارضایتی اجتماعی مردم هستیم؛ لذا در این راستا نیازمند اهتمام شورای شهر و شهرداری برای پیش‌بینی یک بازار برای ساماندهی مشاغل هستیم.

 حیدری ادامه داد: یکی از مولفه‌های توسعه شهری، بازار اعم از مدرن و سنتی است که بازار ماهی‌فروشان رودسر یکی از این بناهای تاریخی است که بدان شهرت دارد؛ اما واقعیتی که وجود دارد رودسر نسبت به سایر شهرستان‌های هم‌جوار از لحاظ ارائه خدمات، ضعیف است و سایر شهرستان‌ها در حوزه خدمات پس از فروش و خدمات فنی در حال پوشش ما هستند که در این راستا نیازمند شناسایی، هدایت و اعطای مجوز به مستعدین این مشاغل هستیم.

شفافیت و قانون‌مداری اصول بنیادین دولت است

 وی به اهمیت ایده‌های بزرگ متناسب با شرایط اشاره کرد و گفت: اگر به فکر آینده نباشیم با روزمرگی از پیشرفت باز می‌مانیم؛ لذا ضمن آسیب‌شناسی و طراحی کارگروه با برگزاری جلسات باید در پی حل مشکلات باشیم و از ناهماهنگی‌ها بپرهیزیم.

 فرماندار رودسر با بیان اینکه شفافیت و قانون‌مداری از اصول بنیادین دولت انقلابی است، تصریح کرد: مردم حق دارند نسبت به تمام مسائل آگاهی داشته باشند.

 وی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: هر مسئله‌ای، مقدمات، موخرات و الزاماتی دارد؛ لذا در آستانه برگزاری انتخابات نیازمند جلب رضایت و خدمت به مردم هستیم که در این راستا تمام بخش‌های شهرستان باید برای خدمات‌رسانی آماده باشند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه