فرماندار رودسر:

فرهنگ‌سازی تفکیک زباله با دانش‌آموزان محقق می‌شود

فرماندار رودسر با اشاره به اینکه زباله معضل بزرگ استان گیلان است، گفت: برای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ به دانش‌آموزان نیاز داریم تا تهدید زباله را به فرصت تبدیل کنیم.

فرهنگ‌سازی تفکیک زباله با دانش‌آموزان محقق می‌شود

به گزارش هشت‌دی همایش آموزش تفکیک زباله از مبدأ ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شهر رودسر در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر رودسر، جمعی از مدیران ادارات و دانش‌آموزان مدارس این شهر برگزار شد.

محمد حیدری امروز در این همایش اظهار کرد: انسان یا با غفلت خود و یا ازروی‌عمد به محیط‌زیست آسیب می‌زند که در نتیجه محصولی به نام پسماند تولید می‌شود، در این راستا ما برای اینکه بدانیم با پسماند چگونه برخورد کنیم، نیازمند آموزش و یادگیری هستیم.

فرهنگ‌سازی تفکیک زباله با دانش‌آموزان محقق می‌شود

وی در ادامه زباله را معضل بزرگ استان گیلان و شهرستان رودسر دانست و افزود: باید با تفکیک از مبدأ، تهدید زباله را به فرصت تبدیل کنیم؛ زیرا این گونه تفکیک آموزشی برای بهتر زندگی‌کردن است و می‌تواند مهم‌تر از سایر آموزش‌ها باشد.

فرماندار رودسر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند در اصلاح رفتار خانواده در بخش پسماند نقش بسزایی ایفا کنند، تصریح کرد: والدین معمولاً بر اساس عادت‌های سنتی رفتارهای غیرسازگار با دانش روز دارند و لذا به دانش‌آموزان در فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ نیاز داریم.

در پایان این مراسم از فعالان مدیریت پسماند شهر رودسر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه