فرماندار رودسر:

سد پلرود تا پایان سال به‌صورت آزمایشی آبگیری می‌شود

فرماندار رودسر با بیان اینکه تکمیل سد پلرود شرق گیلان را از مزیت بزرگی بهره‌مند می‌کند، گفت: این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی‌شده بین پیمانکار و کارفرما در حال انجام است و این سد طبق برنامه تا پایان سال به‌صورت آزمایشی آبگیری می‌شود تا در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد.

سد پلرود تا پایان سال به‌صورت آزمایشی آبگیری می‌شود

 محمد حیدری در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های شهرستان رودسر، اظهار کرد: سد پلرود از پروژه‌های مهم این شهرستان است.

 وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش ۴ هزار و ۳۰ سانتی‌متری ارتفاع سد در پهنای ۵۰ متر هستیم، گفت: در سال گذشته این اقدام در حد ۲ متر بوده است؛ لذا از سال گذشته تاکنون ۶ متر و ۳۰ سانت این سد ارتفاع پیدا کرده است.

 فرماندار رودسر ادامه داد: این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی‌شده بین پیمانکار و کارفرما در حال انجام است و این سد طبق برنامه تا پایان سال به‌صورت آزمایشی آبگیری می‌شود تا در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد.

 حیدری تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که روند تکمیل سد پلرود طبق برنامه و با نظارت‌های انجام شده با کمترین انحراف به بهره‌برداری برسد و شرق گیلان را از این مزیت بزرگ بهره‌مند کند.

 وی افزود: در صورت آبگیری سد پلرود اراضی زیادی از شرق گیلان آبیاری شده و آب شرب چند شهرستان از جمله شهرستان‌های رودسر و املش تأمین می‌شود.

 نگرانی روستاییان با احداث جاده جایگزین برطرف می‌شود

 فرماندار رودسر در ادامه به جاده‌ای که در صورت آبگیری سد پلرود زیر آب می‌رود، اشاره کرد و گفت: این جاده ۹ کیلومتر است که مناقصات جاده جایگزین آن انجام شده و پیمانکارش مشخص شده است که امیدوارم در همین هفته کار را شروع کنیم و نگرانی روستاییان اطراف این سد برطرف شود.

 وی افزود: در مجموع عوامل بازدارنده پیرامون روند تکمیل این سد برطرف شده است و کار با سرعت لازم در حال پیگیری است.

 حیدری در ادامه با اشاره به تصفیه‌خانه طول لات شهر رحیم‌آباد رودسر، گفت: این تصفیه‌خانه چند ماهی است به‌صورت آزمایشی وارد مدار شده است؛ اما یک سری تجهیزات جانبی نیاز دارد که با هماهنگی بین آبفا و امور آب منطقه‌ای در حال انجام است تا این تجهیزات تکمیلی تأمین شود و این تصفیه‌خانه به‌صورت صددرصدی و با اطمینان خاطر به‌صورت قطعی وارد مدار شود.

 فرماندار رودسر با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون حل مسئله پسماند در شهرستان رودسر، گفت: در این رابطه چند اقدام انجام شده است این در حالی است که مسئله پسماند و امور اجتماعی به یک کار آموزشی نیز نیاز دارد.

 اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در ۱۲۲ روستای رودسر

 وی افزود: تفکیک زباله از مبدأ در ۱۲۲ روستا توسط دهیاران انجام می‌شود و در سطح ۵ شهر شهرستان رودسر نیز آغاز شده است.

 فرماندار رودسر در ادامه به اختلاف حقوقی بین پیمانکار و شهرداری بر سر مرکز دپوی زباله این شهر اشاره کرد و گفت: این اختلاف حقوقی در حال برطرف‌شدن است.

 وی افزود: با همکاری شخص استاندار گیلان و سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی زمینی در نظر گرفته شده است تا زباله‌های ریجکت شده را در آن در چارچوب اصول بهداشتی و استانداردهای زیست‌محیطی به‌صورت طرح لندفیل اجرا کنیم و مرکز دپو ریکاوری شود.

 حیدری در ادامه با اشاره به شهرک صنعتی رودسر، اظهار کرد: در توافق اولیه که قریب ۱۵ سال گذشته انجام شده ۳۰ هکتار زمین برای این شهرک صنعتی در نظر گرفته شده بود که ۱۰ هکتار آن اختصاص‌یافته و ۲۰ هکتار باقی‌مانده است که با پیگیری‌های انجام شده و توافقی که بین بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد این موضوع شکل نهایی پیدا کرده است.

 اجرای سازوکارهای سرمایه‌گذاری مطمئن در شهرستان رودسر

 فرماندار رودسر در ادامه به استقبال سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون چندین سرمایه‌گذار بزرگ در این شهرستان حضور یافتند و در این رابطه همه سازوکارهای قانونی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری مطمئن در شهرستان رودسر انجام شده است.

رودسر از شهرستان‌های جذاب ساحلی ایران

 وی با اشاره به زیرساخت‌های گردشگری شهرستان رودسر، گفت: ظرفیت‌های بالفعل شهرستان مساعد است؛ در بخش هتلینگ بیش از ۳ هزار تخت هتلی در شهرستان رودسر داریم و با ۴۷ کیلومتر ساحل و ۱۶ روستای ساحلی می‌توانیم از شهرستان‌های ساحلی جذاب ایران باشیم.

 فرماندار رودسر با اشاره به دیگر ظرفیت‌های شهرستان رودسر به اجرا و تقویت برگزاری مسابقات ساحلی و ورزش‌های آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون هم مسابقاتی سطوح کشوری در شهرستان رودسر برگزار می‌شود که خود می‌تواند گام مهمی در پیشرفت گردشگری شهرستان باشد.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه