رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

پرداخت ۷۴ درصد مطالبات چایکاران کشور

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال معادل ۷۴ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

پرداخت ۷۴ درصد مطالبات چایکاران کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حبیب جهانساز روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رقم پرداختی مجموعاً سهم دولت و کارخانه هر دو را شامل می‌شود، اظهار کرد: باقیمانده مطالبات چایکاران این دو استان نیز به‌مرور پرداخت خواهد شد.

 وی با اشاره به تولید ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران طی سال جاری اضافه کرد: محصول تولیدی چایکاران توسط ۱۷۱ کارخانه خریداری شد ضمن اینکه ۳۳ هزار و ۵۹۵ تن چای خشک از این محل تولید شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تشریح تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای فروش چای تولیدی کشور خاطرنشان کرد: در این ارتباط واردکننده و تأمین‌کننده بازار ابتدا باید چای داخلی را خریداری کند و بعد از آن برای واردات این محصول ثبت سفارش انجام دهد.

 وی با بیان اینکه در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تجار بازار تهران تاکنون افزون بر ۲ هزار تن چای داخلی را خریداری کردند و در قبال این اقدام توانستند نسبت به ثبت سفارش واردات اقدام کنند.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات در دو بخش سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به چایکاران و صاحبان کارخانجات چای اضافه کرد: برای هر چایکار به‌ازای هر هکتار ۶۰ میلیون ریال سرمایه در گردش در نظر گرفته شد، علاوه بر این در زمینه تأمین نهاده‌ها از جمله کود و نیز بیمه محصول خدمات لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه با ارائه تسهیلات سرمایه در گردش از نیمه دوم امسال (آبان ما) ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر پرداخت شده است، اظهار کرد: چایکاران و صاحبان کارخانجات برای بهره‌مندی از تسهیلات سرمایه در گردش باید به ادارات چای مراجعه کنند.

جهانساز با تشریح تسهیلات سرمایه‌ای به چایکاران و صاحبان کارخانجات چای بیان کرد: این تسهیلات شامل؛ هرس کف بُر، کمر بُر، هرس‌های اصلاح و بهزراعی باغات و تأمین ماشین‌آلات و نوسازی کارخانجات با اولویت برندسازی و بهداشتی کردن کارخانجات می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد از طریق صندوق چای کشور با بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی و مهر برای پرداخت وام ارزان‌قیمت در قالب تسهیلات سرمایه‌ای اضافه کرد: برای انواع هرس کف بر تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال، کمر بر تا ۳۵۰ میلیون ریال و احیای باغ تا ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

 وی با بیان اینکه برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی، ۸۰ درصد قیمت این ماشین‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه می‌شود، اظهار کرد: از آبان امسال تاکنون ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه سرمایه‌ای پرداخت شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه