رئیس سازمان چای کشور:

۴۶۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان نزدیک به ۵۰ درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده و واریز مابقی این طلب ادامه دارد.

۴۶۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

به گزارش هشت‌دی  حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه چین اول برگ سبز چای به اتمام رسیده و برداشت دوم نیز روزهای پایانی را طی می‌کند، اظهار کرد: تاکنون حدود ۷۵ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای طی «چین اول و دوم» از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده‌است.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران ۲ استان درجه یک و ۲۹ درصد درجه ۲ است، اضافه کرد: ارزش برگ سبز چای خریداری شده هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: تاکنون نیز افزون بر ۱۷ هزار تن چای خشک تولید شده‌است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت نزدیک ۵۰ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خاطر نشان کرد: از مجموع اعتبار ویژه این خرید، ۲۵ درصد سهم دولت و ۷۵ درصد سهم کارخانجات است که باید به چایکاران بابت فروش برگ سبز چای پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از سهم دولت که بر اساس آخرین آمار ۲۰۰ میلیارد تومان از کل رقم خرید است مبلغی پرداخت نشد، اضافه کرد: در ارتباط با سهم دولت هم اکنون با دریافت تخصیص اولیه اعتبار مربوطه از سازمان برنامه و بودجه به خزانه رفته که منتظریم درهمین روزها پرداخت شود.

رئیس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: قرار شد تا پرداخت بخشی از سهم دولت شامل ۵۰ درصد در اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده از محل خزانه انجام شود که پس از دریافت به چایکاران پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این ارتباط پی‌گیری‌های لازم انجام شد، اضافه کرد: ما بر اساس قانون و مصوبه شورای قیمت‌گذاری اتخاذ سیاست‌های حمایتی نشات گرفته از قانون خرید تضمینی به عنوان مباشر موظفیم تا خرید برگ سبز چای را از چایکاران انجام دهیم که در غیراینصورت استنکاف یا به نوعی ترک فعل کرده‌ایم.

رئیس سازمان چای کشور اظهار کرد: اگر چه ما موظف به انجام تکالیف قانونی در این بخش هستیم اما از آن طرف هم باید منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شود تا با پرداخت به موقع کشاورزان دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه در ردیف بودجه برای خرید تضیمنی اعتبار لازم پیش بینی شده که باید منابع آن تخصیص یابد، افزود: پرداخت سهم دولت باید جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه باشد تا کشاورزان چایکار از تولید دلسرد نشوند و به موقع پول خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به تلاش چایکاران برای برداشت کیفی برگ سبز چای اظهار کرد: کیفیت برگ سبز چای استان‌های گیلان و مازندران در چین اول خوب بود ضمن اینکه چین دوم نیز تاکنون از نظر کیفیت و کمیت برتر از سال‌های گذشته گزارش شده‌است.

وی به افزایش برداشت برگ سبز چای طی چین اول و دوم اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه برداشت دوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران به پایان نرسیده اما بر اساس آخرین آمار در این دو چین تاکنون ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه