انتقاد عضو شورا به تصمیم شبانه پیرامون مالکیت تالاب عینک رشت

پس از سال‌ها اختلاف‌نظر در رابطه با مالکیت تالاب عینک رشت، سند این تالاب به نام سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد؛ این در حالی است که این موضوع مورد انتقاد عضو شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفته است.

انتقاد عضو شورا به تصمیم شبانه پیرامون مالکیت تالاب عینک رشت

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، تالاب عینک رشت بزرگ‌ترین تالاب شهری ایران است این در حالی است که پس از سال‌ها اختلاف‌نظر در رابطه با مالکیت تالاب عینک رشت، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به‌عنوان مالک این تالاب انتخاب شد.

 نادر ناصری مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با اشاره به صدور سند مالکیت تالاب عینک رشت، می‌گوید: سال گذشته امتیاز بهره‌برداری از این تالاب با توافق میان شهرداری رشت و آب منطقه‌ای گیلان و با رأی دادگستری کل استان، از آب منطقه‌ای به شهرداری رشت منتقل شده بود.

 مالکیت تالاب عینک رشت در حالی به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور منتقل می‌شود که به‌گفته سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت، بنا بر قانون توزیع عادلانه آب، تولیت منابع آبی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای است و اگر در شهری چون رشت اتفاق دیگری رقم می‌خورد انتظار شورای شهر این است که با توجه به اهمیت مسئله تالاب عینک و اقدامات اصلاحی که آغاز شده و در نهایت قرار بود ختم به سرمایه‌گذاری کلان شود با هم‌افزایی نهاد مدیریت شهر و تشریک‌مساعی با شکل دیگری انجام شود.

 وی در حاشیه جلسه شورای شهر رشت در این رابطه گفت: برابر قانون توزیع عادلانه و قانونی آب بر عهده وزارت نیرو است؛ اما اینکه به طور ناگهانی یک چنین اتفاقاتی رقم بخورد یقیناً بسیاری از قواعد را با مشکل مواجه می‌کند.

 عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت سال‌ها بر روی میزان مدت همکاری درباره تالاب عینک رشت با آب منطقه‌ای پیگیر بود، افزود: باید ببینیم که چرا تالاب عینک به نتیجه نمی‌رسد.

 رضویان با تأکید به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری کسانی که زمین متعلق به آن‌ها است موفق هستند، تصریح کرد: حاشیه تالاب عینک رشت پُر از معارضین است و ساماندهی آن نیازمند اعتبارات مالی فراوانی است و در حال حاضر شهرداری رشت لایروبی تالاب عینک را آغاز کرده است و هنوز مشغول جمع‌آوری لجن هستند.

 عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه چندین شورا برای ساماندهی تالاب عینک رشت تلاش کردند، افزود: اگر قرار است چنین تصمیمی گرفته شود و شبانه اعضای شورا از آن مطلع شوند باید از رئیس شورا و شهردار رشت برای حضور در آن جلسه دعوت به عمل می‌آمد و تقاضا داریم حالا که این مباحث نادیده گرفته شده است در این باره حتماً پاسخگو باشند.

 وی با بیان اینکه شهرداری رشت سال‌ها بر روی چگونگی و مدت قرارداد بهره‌برداری از تالاب عینک رشت با آب منطقه‌ای مذاکراتی داشته است افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با رفع تمامی ابهامات میان آب منطقه‌ای و شهرداری به‌عنوان بهره‌بردار تالاب عینک منعقد شد و متعاقب آن عملیات لایروبی و تنظیم بسته سرمایه‌گذاری پی گرفته شد؛ اما شبانه خبری منتشر گردید که علاوه بر این دو مجموعه منابع‌طبیعی نیز عهده‌دار مالکیت تالاب شده است این در حالی است که هیچ سرمایه‌گذاری پولش را در تالابی که یکی مالکش است، دیگری صاحب حق انتفاعش و یکی دیگر متولی بهره‌برداری، خرج نخواهد کرد.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه