عضو شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با «هشت‌دی»:

ادای وظایف قانونی توسط متولیان شهر با کندی روبرو است

عضو شورای اسلامی شهر رشت، گفت: رشت با مسائل مختلفی مواجه است که عدم حل آن سبب کاهش کیفیت زندگی شهروندان شده است و در این باره با وجود هشدارهای متعدد، متأسفانه ادای وظایف قانونی توسط متولیان با کندی روبرو است.

ادای وظایف قانونی توسط متولیان شهر با کندی روبرو است

 سید حسین رضویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به مسائل و مشکلات زیست‌محیطی شهر رشت، اظهار کرد: رشت با مسائل مختلفی مواجه است که عدم حل آن سبب کاهش کیفیت زندگی شهروندان شده است و در این باره با وجود هشدارهای متعدد، متأسفانه ادای وظایف قانونی توسط متولیان با کندی روبرو است.

 وی به ارائه طرح منحرف‌کردن فاضلاب از دو رودخانه رشت اشاره کرد و گفت: سیاست‌گذاری، شناخت مسئله و اتخاذ مناسب‌ترین تصمیم بر اساس اقتضائات از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و بر این اساس طرح انحراف فاضلاب از دو رودخانه زرجوب و گوهررود را مطرح کردیم که در مقیاس با اقدامات دیگر با کمترین هزینه می‌تواند به زدودن آلودگی از ۱۷ کیلومتر جریان آبی که از شهر رشت عبور می‌کند کمک نماید.

 به دانسته‌ها عمل نمی‌شود

 رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت، تصریح کرد: اساساً پساب‌های صنعتی، فاضلاب‌های شهری، بیمارستانی و… نباید در این دو رودخانه ریخته شود یا قبل از ورود به رودخانه باید تصفیه شود و این مسئله به طور شفاف در قانون آمده؛ اما موضوع اینجاست به آنچه که می‌دانیم عمل نمی‌شود.

 طرح میثاق اگر به درستی و در زمان مناسب اتفاق بیفتد ارزشمند است

 رضویان در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف طرح میثاق، بیان کرد: سال‌ها در رشت طرح‌های عمرانی این‌چنینی انجام نشده است و اجرای طرح میثاق اگر در جای خودش به درستی و در زمان مناسب اتفاق بیفتد ارزشمند است؛ اما در کنار این رویکرد بنده معتقد به شهر انسان‌محور و تمهید الزامات آن هستم.

سفر مسئولان زمانی نتیجه‌بخش است که در اقتصاد شهر و ایجاد ارزش افزوده در موضوعات اجتماعی و فرهنگی ملموس باشد

 عضو شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به این پرسش که نظرتان درباره سفر رئیس شورا و شهردار به مسکو چیست و این سفر چه مزایایی برای استان گیلان و شهر رشت داشته است، اظهار کرد: گیلان یک استان مرزی است و رشت به عنوان گیلانشهر که از مرکزیت سیاسی و اقتصادی برخوردار است در کانون توجه قرار دارد و چنین مناسباتی در سطح بین‌المللی مرسوم است؛ البته این سفرها زمانی از بهترین نتایج برخوردار خواهند بود که در اقتصاد شهر و ایجاد ارزش افزوده در موضوعات اجتماعی و فرهنگی اثرگذار و ملموس باشند و همچنین منجر به هم‌افزایی سازنده اندیشمندان، هنرمندان، فعالان اجتماعی و اقتصادی دو شهر گردد.

بیش از هر چیزی در حال از دست‌دادن عنصر زمان هستیم

 رضویان ضمن اشاره به دو مسئله زمان و فرصت‌ها به عنوان دغدغه خویش، خاطرنشان کرد: ما بیش از هر چیزی در حال از دست‌دادن عنصر زمان هستیم، زمان و فرصت تطابق تکنولوژیک با دنیای روزآمد؛ لذا این از دست‌دادن فرصت هم هزینه اقدامات اصلاحی را بالا می‌برد و نیز از بدنه اجتماعی می‌کاهد که در این باره نمی‌بایست بی‌تفاوت بود.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه