رشت از مدیریت فشل و رانتی شهرداری در حال آسیب دیدن است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت از مدیریت شهرداری این شهرستان انتقاد کرد و گفت: رشت از مدیریت فشل، باندباز و رانتی شهرداری در حال آسیب دیدن است.

رشت از مدیریت فشل و رانتی شهرداری در حال آسیب دیدن است

به گزارش ۸دی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در پنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای این شهر با تاکید به اینکه شورا وظیفه قانون‌گذاری دارد، اظهار کرد: کار اجرایی بر عهده شهردار است و به مدت یک سال است که اکثریت اعضای شورا در مقابل عملکرد شهردار فریاد می‌زنند، اما متاسفانه به واسطه برخی از افراد بر جا مانده از دولت اصلاحات در وزارت کشور، شاهد انجام اقداماتی در موضوع بررسی جلسه استیضاح بودیم که مباحث فراوانی پیرامون آن مطرح است.

وی به روند جلسه استیضاح شهردار رشت اشاره کرد و افزود: در مقابل تمامی اعضای شورا، پرسنل شورا، خبرنگاران و تمامی افرادی که از طریق لایو جلسه استیضاح را رصد می‌کردند شاهد بودیم که یازده نفر از اعضای شورا، یازده برگه رای را داخل ظرف انداختند و هشت رای به برکناری علوی قرائت شد.

سید شمس شفیعی با انتقاد از اینکه رشت از مدیریت فشل، باندباز و رانتی شهرداری در حال آسیب دیدن است، بیان کرد: یکی از شرکت‌های بزرگ که سالهاست سابقه فعالیت در حوزه پسماند را دارد به منظور رفع مشکلات در این باره در مناقصه‌ای که از این بابت آماده شده بود شرکت کرد و برنده شد و در آن زمان شهردار رشت احمدی بود که بنا به دلایلی استعفا داد.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت مورد نظر با دارا بودن تجربه کاری در این حوزه و ارائه تمامی تضامین لازم در ابتدا با ۸۸ میلیارد تومان برنده مناقصه شد، افزود: این شرکت سه سال منتظر اجرای قرارداد شد اما شهرداری رشت هیچ اقدامی انجام نداد و حتی در زمانی که اعضای شورا برای سرعت بخشیدن به رفع مشکلات سراوان تجدید مناقصه کردند، مجددا این شرکت با یکصد و بیست میلیارد تومان برنده مناقصه شد.

وی با تاکید به اینکه شهردار رشت بابت تعلل در اجرای این مناقصه جان و مال مردم سراوان را به خطر انداخته است، گفت: شهردار رشت باید بابت بی‌توجهی به مناقصه سراوان و خطراتی که از این بابت جان و مال مردم سراوان را به مخاطره انداخته است پاسخگو باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه پول و اعتبار لازم برای بهسازی پروژه سراوان توسط دولت مهیا شده است، عنوان کرد: پول و سرمایه توسط دولت تامین شده اما شهردار رشت با امتناع خود ضربه بزرگی به سراوان زده و این در حالی است که دولت فعلی با تمامی مشکلاتی که به لحاظ اعتباری با آن مواجه است، به واسطه اهمیت و نجات سراوان اعتبار لازم را اختصاص داد، اما در نهایت در دوران فعالیت دانا در جایگاه سرپرست شهرداری رشت بخشی از این اعتبار جذب و پس از حضور مجدد علوی مابقی اعتبارات پا در هوا باقی مانده است.

شفیعی با بیان اینکه علوی باید بر اساس قانون، هر چند ماه یک بار به شورا گزارش بدهد، گفت: کل بودجه رشت ۲هزار میلیارد است که تا کنون حدود ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شده و این در حالی است که اخیرا، شهردار رشت برای حوزه تشریفات و ساخت کلیپ و فیلم، یک میلیارد تومان تقاضای اختصاص اعتبار کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲۷ میلیون تومان شهرداری رشت بابت تهیه فیلم و کلیپ پرداخت کرده است، تصریح کرد: شخص شهردار در جلسه‌ای که در شورا حضور داشت گفته بود که تا کنون در هیچ دوره‌ای، شورا تا این اندازه با شهردار همراه نبوده و با توجه به لوایحی که بابت افزایش هزینه تشریفات به شهرداری تحمیل شده، باید در دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشد و بنده همانند برخی از افراد، شورای شهردار نیستم و عضو شورای شهر رشت و مردمان این شهر هستم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در لایحه‌ای که شهردار رشت بابت این تشریفات در نظر گرفته مباحث فراوانی مطرح است، خاطرنشان کرد: در جابجایی کدهای بودجه شرایط عجیب و غریبی در شهرداری رشت حاکم است و بودجه مصوب برای یک سال از عمر فعالیتی شهرداری در نظر گرفته شده و این در حالی است که با گذشت هفت ماه از سال، بودجه این بخش به اتمام رسیده و شهرداری تقاضای دریافت اعتبار مجدد کرده و بیش از ۱۰۰ در صد هزینه شده و حالا می‌خواهد با جابجایی ردیف بودجه از محل اعتبار رینگ ۹۰ متری برای کارهای تبلیغاتی هزینه کند و این حیف و میل بیت‌المال است.

شفیعی در این جلسه با تسلیت اقدام ددمنشانه دشمنان در به خاک و خون کشیدن فرزندان ایران اسلامی در حادثه تروریستی در شاهچراغ تصریح کرد: هر چه ملت را شهید کنند، ملت هوشیارتر و بیدارتر می‌شوند و یقینا در پس پرده این اقدامات دشمنان به فکر تجزیه ایران قدرتمند هستند که چنین آرزویی را به گور می‌برند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه