جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار:

مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی از مهم‌ترین کارکردهای بسیج است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجمع عالی بسیج در ۲۲ آذرماه سال جاری، گفت: مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی از مهم‌ترین کارکردهای بسیج است.

مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی از مهم‌ترین کارکردهای بسیج است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» عباس حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد تخصصی بسیج اقشار با اشاره به ابعاد بارز بسیج، اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، بسیج بیش از آنکه یک سازمان باشد یک فرهنگ و تفکر است؛ لذا فارغ از هر جایگاهی کسی که این فرهنگ را دارا باشد یک بسیجی محسوب می‌شود.

 وی به شاخص مردمی‌بودن و تعهد در بسیج اشاره کرد و گفت: با اجرای این دو اصل، تمامی مشکلات مرتفع خواهد شد؛ اما متأسفانه جلوه‌های آن در سطح جامعه امروز کم‌رنگ شده است.

 جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار، تصریح کرد: در بسیج ۱۹ رده از اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزی، اساتید، رسانه، کارگری، هنرمندان، مداحان، دانشجویی و… زیر نظر بسیج اقشار در راستای کارآمدسازی و کمک به دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت موفقیت‌های بسیاری کسب شده است.

 حسینی ادامه داد: نتایج تمام این فعالیت‌ها باید به رضایتمندی مردم منجر شود در غیر این صورت تمام تلاش‌ها ابتر می‌ماند؛ لذا اصل و محور بسیج، مردم و حل مشکلات آنان است.

 وی به اعضای مجمع بسیج استان اشاره و عنوان کرد: این مجمع دارای ۹ گروه در سطح استان و ۶ کارگروه در شهرستان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی، سیاسی، زنان و خانواده، آموزش و تحقیقات، بهداشت و محیط‌زیست، حقوق، فناوری و… است و در شهرستان نیز ۱۸ ناحیه و مجموعه با همین رویکرد در حال فعالیت هستند.

 جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با اشاره به وظایف مهم رئیس مجمع بسیج، بیان کرد: مدیریت و شبکه‌سازی نخبگانی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در راستای حل مشکلات مردم، ایجاد ارتباط دوسویه و مستقیم با دولت، نهادها، ایجاد ارتباط با دبیرخانه شهید مدرس، بهره‌مندی از ظرفیت ائمه جمعه و نخبگان، اداره و برگزاری اجلاس عمومی و اعلام مواضع و… از جمله وظایف محوری مجمع بسیج محسوب می‌شود.

 حسینی با بیان اینکه هدف اصلی مجمع، رسیدگی به مشکلات و آسیب‌ها در تمام عرصه‌ها است، گفت: مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی از مهم‌ترین کارکردهای بسیج است.

 وی تصریح کرد: تعدادی از کارگروه‌های مجمع بسیج به‌عنوان اعضای ثابت در جلسات استانداری حضور فعال دارند، این اعضا از جامعه دانشگاهی و نخبگانی هستند که با طرح و ایده‌های نو در این راستا فعالیت می‌کنند؛ لذا در ۱۸ اجلاسیه برگزار شده، ۴۹ طرح در حضور مسئولین ارائه شد که از این تعداد، ۶ طرح در اجلاسیه استانی مطرح شد.

 جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار از برگزاری اجلاسیه بسیج در ۲۲ آذر خبر داد و گفت: این مراسم با حضور تمامی نهادهای استانی ساعت ۹ صبح در سالن فراجا رشت با تجلیل از خانواده‌های شهدا و فعالان مجمع برگزار خواهد شد.

 حسینی افزود: هدف از اجرای تمامی این فعالیت‌ها، رضایتمندی مردم از حاکمیت است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات نیازمند سه اصل جهاد تبیین، امیدآفرینی در سطح جامعه و خدمات‌رسانی هستیم.

ارسال ۶۵ طرح به مجمع عالی بسیج

حجت‌الاسلام امیر چهری نایب رئیس مجمع عالی بسیج گیلان نیز در نشست خبری ستاد تخصصی بسیج اقشار با اشاره به پیگیری ایده‌های خوب در مجمع عالی بسیج، اظهار کرد: حدود ۶۵ طرح در حوزه‌های مختلف به مجمع ارسال شده است.

وی به ابعاد مختلف تفکر بسیجی در راستای حل مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: نیازمند بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف اجرایی استان هستیم.

نایب رئیس مجمع عالی بسیج گیلان تصریح کرد: ۴۹ طرح شهرستانی و ۱۶ طرح استانی در راستای حل مشکلات مردم در مجمع مطرح شده است.

حجت‌الاسلام چهری در پایان خاطرنشان کرد: از کل طرح‌های موجود در مجمع عالی بسیج، ۴ طرح در اجلاسیه استانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه