رئیس دانشگاه گیلان:

بینش سیاسی و علمی از خصوصیات بارز دانشجویان است

رئیس دانشگاه گیلان به استکبارستیزی و حق‌طلبی به‌عنوان محوریت قیام دانشجویان در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: درک شرایط و عکس‌العمل به هنگام و بینش سیاسی و علمی قوی از خصوصیات بارز دانشجویان است.

بینش سیاسی و علمی از خصوصیات بارز دانشجویان است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، فرید نجفی عصر امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون شهدای دانشجو فراوانی تقدیم انقلاب شده است، گفت: از سال ۱۳۳۲ ایران آبستن حوادث مختلفی از جمله کودتای ۲۸ مرداد بوده است و چهار ماه پس از این واقعه در درگیری نظامیان در دانشگاه فنی تهران چند تن از دانشجویان به شهادت رسیدند.

 وی به استکبارستیزی و حق‌طلبی به‌عنوان محوریت قیام دانشجویان اشاره کرد و گفت: پس از این کودتا، «ریچارد نیکسون» فردای روز کشتار وارد دانشگاه شد و دکترای افتخاری حقوق در جایی که حقوق دانشجویان ضایع شده بود دریافت کرد و تمامی این وقایع، سنگ بنای مطالبه‌گری را در میان دانشجویان پایه‌گذاری کرد.

 رئیس دانشگاه گیلان تصریح کرد: درک شرایط و عکس‌العمل به هنگام و داشتن بینش سیاسی و علمی قوی از خصوصیات بارز دانشجویان است به‌خصوص در فضای مجازی که به‌شدت مورد تأکید قرار دارد.

 نجفی با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری صحیح، بیان کرد: در سال گذشته شاهد تلاش دشمن در راستای ایجاد اخلال در روند علم‌آموزی دانشجویان بودیم.

 وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید جدی بر امیدآفرینی داشته و دارند؛ لذا دشمن همواره سعی در سیاه‌نمایی و ناامید کردن جوانان و تشویق به خروج سرمایه علمی از کشور دارند که این مسئله آفت بزرگی محسوب می‌شود.

 رئیس دانشگاه گیلان در پایان خطاب به دانشجویان، خاطرنشان کرد: انتظار دارم که در وهله اول خوب درس بخوانید؛ چون آینده این کشور در دستان شماست لذا در صورت انفعال این آسیب دامن‌گیر خواهد بود.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه