استاندار گیلان:

نقطه‌ضعف سواحل گیلان کمبود بازارچه محلی است

استاندار گیلان کمبود بازارچه‌های محلی را از نقاط ضعف سواحل استان عنوان کرد و گفت: در همه سواحل گیلان باید بازارچه‌هایی برای تولیدات صنایع‌دستی و فرآورده‌های آبزی‌پروری و کشاورزی ایجاد شود.

نقطه‌ضعف سواحل گیلان کمبود بازارچه محلی است

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز در آئین اختتامیه طرح‌های سالم‌سازی استان‌های گیلان و مازندران در چاف لنگرود اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۶۲ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند و در این استان اقامت کردند که با تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد ساماندهی سواحل، امنیت لازم برای این مسافران در فصل شنا فراهم شد.

وی در ادامه افزود: کمیته ساماندهی سواحل شامل بسیجیان، گروه‌های مردم‌نهاد، شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران، اورژانس به صورت هماهنگ و همدل با بهره‌گیری از همه ظرفیت و توان خود، اجازه ندادند اتفاق ناگواری برای کسی پیش آید.

استاندار گیلان ضمن تقدیر از زحمات تلاشگران این عرصه در فدراسیون نجات‌غریق و غواصی و جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی سواحل را از دست متصرفان آزاد کردیم و برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار دادیم و نیروهای امنیتی، بسیج و مردم تلاش کردند تا امنیت را برای گردشگرانی که با فنون شنا آشنا نبودند در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۴۰۰ نقطه حادثه خیر برقرار کنند.

عباسی با اشاره به اینکه نگهداری شبانه‌روزی از سواحل کار دشواری است، گفت: تاحدامکان به مسافران آگاهی و آموزش لازم ارائه شد که در کاهش تعداد غریق‌ها بسیار اثرگذار بود.

این مسئول ادامه داد: پیوست فرهنگی برای بخش‌های مختلف تدوین شود تا از ظرفیت همه نیروها برای ایجاد چارچوب فرهنگی و شرعی و مناسب‌سازی سواحل بهره‌مند شویم.

نقطه‌ضعف سواحل گیلان کمبود بازارچه محلی است

وی بیان کرد: باید بخش خصوصی در طرح‌های سالم‌سازی سواحل برای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد فعال شود؛ اما نظارت با دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ اقدامات خوبی در بخش سرمایه‌گذاری سواحل انجام شد، عنوان کرد: آماده دعوت از سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه با ایجاد سازه‌های موقت در سواحل هستیم.

عباسی کمبود بازارچه‌های محلی را از نقاط ضعف سواحل گیلان عنوان و بیان کرد: در همه سواحل استان باید بازارچه‌هایی برای تولیدات صنایع‌دستی و فرآورده‌های آبزی‌پروری و کشاورزی ایجاد شود.

استاندار گیلان در پایان خاطرنشان کرد: در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز باید امکانات لازم فراهم شود تا افرادی که نشاط اجتماعی و فرهنگی برای افرادی که جهت بهره‌مندی از سواحل به استان‌های شمالی سفر می‌کنند مهیا گردد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه