قدس را چه کسی آزاد می کند؟

اسرائیل می‌داند جنگ نهایی با ایران، عملاً از صحنه ممکن‌های فوری خارج است. صدها هزار نیروی مسلح غیرایرانی به نمایندگی از جبهه مقاومت در میدان‌اند. فلسطین را فلسطینی‌ها آزاد خواهند کرد، همان‌طور که لبنان را لبنانی‌ها آزاد کردند.

قدس را چه کسی آزاد می کند؟

به گزارش هشت‌دی وحید یامین‌پور فعال رسانه یادداشتی را با عنوان قدس را چه کسی آزاد می‌کند در کانال خود در ایتا منتشر کرد و نوشت:

 رویترز در گزارشی نتیجه می‌گیرد: «اسرائیل هیچ طرحی برای خروج از این بحران ندارد؛ آنها می‌خواهند هزاران بمب بیندازند و همه چیز را نابود کنند… اما بعد؟»

 ماجرا از چه قرار است؟

آمریکا در تمام فتنه‌های ۳۰ سال اخیر به دنبال خنثی‌کردن جبهه مقاومت و تحکیم طرح خاورمیانه اسرائیلی بود. از اشغال عراق تا طرح خاورمیانه جدید و سپس بحران سوریه و فتنه قومی. همه این اتفاقات نهایتاً به تشکیل بزرگ‌ترین لشکر چندملیتی مقاومت ضدصهیونیستی جهان در عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و… انجامید. لشکری در همسایگی اسرائیل، با فاصله‌های صدها کیلومتری از مرزهای ایران.

 حماس، جهاد اسلامی در غزه و حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی جمعاً بیش از ۲۰۰ هزار نیروی ویژه مسلح دارند و در عملیات طوفان الاقصی کمتر از ۵ درصد نیروهای تشکیلاتی حماس در غزه استفاده شدند. زمان برای اسرائیل، وقتی آتش جنگ خاموش باشد، به‌مثابه مرگ تدریجی است. چون صلح و آرامش به معنای تجهیز مداوم نیرو و امکانات دفاعی در جبهه مقاومت است.

 استراتژی امام راحل «هر مسلمان یک سطل آب برای غرق‌کردن اسرائیل» حالا نتیجه داده. امام به‌جای اینکه جمهوری اسلامی را به نمایندگی از جهان اسلام در مقابل اسرائیل قرار دهد، هزینه مواجهه با اسرائیل را به شکل استعاری در حد یک سطل آب کاهش داد تا آحاد مسلمانان در این مبارزه نقش ایفا کنند. امت اسلامی در مقابل اسرائیل و نه فقط یک یا چند ملت. در تمام این سال‌ها جمهوری اسلامی تلاش کرد فلسطین را اولویت اول جهان اسلام و فاروق جبهه حق و طاغوت نگه دارد.

 اسرائیل می‌داند جنگ نهایی با ایران، عملاً از صحنه ممکن‌های فوری خارج است. صدها هزار نیروی مسلح غیرایرانی به نمایندگی از جبهه مقاومت در میدان‌اند. فلسطین را فلسطینی‌ها آزاد خواهند کرد، همان‌طور که لبنان را لبنانی‌ها آزاد کردند. آنچه انقلاب اسلامی رقم زده است حمایتی است که توان روحی و مادی جبهه مقاومت را بالا برده و اسرائیل را بین دو انتخاب بد گرفتار کرده است: انتخاب صلح و آتش‌بس که به افزایش مستمر توان جبهه مقاومت و تنگ‌تر شدن محاصره اسرائیل می‌انجامد و انتخاب جنگ که هم اجماع جهانی علیه اسرائیل را رقم می‌زند تا مشروعیت استفاده از بالاترین سطح درگیری برای مقاومت فراهم شود و هم تنش‌های کشندهٔ داخل سرزمین‌های اشغالی را تا مرز فروپاشی ناگهانی افزایش می‌دهد. انتخابی بین مرگ تدریجی و مرگ دفعی.

 عملیات طوفان الاقصی اسرائیل را به مرحله پایانی حیاتش وارد کرده است.

 طوفان الاقصی از طرفی نشان داد محاصره کامل شده است.

 انبوه سیم‌های خاردار، دیوارهای بلند، حسگرهای حرارتی، دوربین‌های امنیتی و.. توان حفظ کیان صهیونیستی را ندارد و از طرف دیگر نشان‌دهنده کفایت توان فلسطینی‌ها برای به پایان رساندن پروژه امریکایی اسرائیل است.

 «اسرائیل هیچ طرحی برای خروج از این بحران ندارد؛ آنها می‌خواهند هزاران بمب بیندازند و همه چیز را نابود کنند… اما بعد؟» بعد مانند عقربی که میان آتش گرفتار شده خودش را نیش می‌زند و می‌کشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه