مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

گیلان ۳۲۰ زن ایثارگر و رزمنده دارد

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به نقش کلیدی بانوان در دوران دفاع مقدس؛ از حضور در خط مقدم تا پشتیبانی از جبهه‌ها، گفت: استان گیلان ۳۲۰ زن رزمنده و ایثارگر در خط مقدم جبهه‌ها دارد.

گیلان ۳۲۰ زن ایثارگر و رزمنده دارد

به گزارش هشت‌دی، حسن حبیبی در هفتمین نشست کمیته بانوان دفاع مقدس استان گیلان که با محوریت برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از یک میلیون زن پیشکسوت دفاع مقدس و جبهه مقاومت برگزار شد، کمیته بانوان را یکی از فعال‌ترین و به‌روزترین کمیته‌های هفت‌گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دانست و اظهار کرد: در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی دفاع مقدس قرار داریم و باید از این فرصت برای تجلیل و تکریم از حماسه‌آفرینان این مقطع نورانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب تثبیت اقتدار نظام اسلامی و عزت ملت ایران شد، افزود: باید فضای فرهنگ ایثار را در جامعه زنده و پویا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و جبهه مقاومت برای سومین سال متوالی، تصریح کرد: وجه تمایز مراسم امسال با سال‌های گذشته، تجلیل از زنان شهید، رزمنده و ایثارگر هستند.

حبیبی یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را احیا و ارتقای شأن و منزلت زنان در کشور دانست و عنوان کرد: شاهد حضور و نقش آفرینی زنان در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و علمی و ورزشی هستیم که نشان‌دهنده توجه نظام به جایگاه ویژه زن و تحکیم بنیان خانواده است.

وی با بیان اینکه زنان به‌عنوان محور خانواده نقش مهمی در شخصیت‌بخشی نسل‌های آینده دارند، گفت: قدرت مانور دشمن در طراحی‌ها علیه انقلاب اسلامی به حوزه زنان و آزادی‌های غربی بازمی‌گردد.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به نقش کلیدی بانوان در دوران دفاع مقدس؛ از حضور در خط مقدم تا پشتیبانی از جبهه‌ها، یادآور شد: استان گیلان ۳۲۰ زن رزمنده و ایثارگر در خط مقدم جبهه‌ها دارد.

وی شعار کلیدی هفته دفاع مقدس امسال را «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» دانست و بیان کرد: در کنار زنان رزمنده و ایثارگر، نباید صبر و بردباری مادران و همسران شهدا را نادیده بگیریم.

حبیبی با تأکید بر لزوم پیوندزدن فرهنگ ایثار و شهادت با نسل جوان و نوجوان، اضافه کرد: در ایام کرونا، شاهد ایثار کادر بهداشت و درمان بودیم که جلوه‌ای از ایثار اجتماعی است و جامعه ما به الگوهای ایثار اجتماعی نیاز دارد.

مدیرکل حفظ آثار گیلان ادامه داد: باید از اهالی قلم، خبرنگاران، هنرمندان شعر و ادبیات، تئاتر، نقاشی و… که اقدام به تولید آثار فاخر و وزین درباره دفاع مقدس کرده‌اند نیز تقدیر و تجلیل کنیم.

وی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس هم‌زمان با مراسم کشوری آن در تاریخ ۲۹ شهریورماه خبر داد و بیان کرد: دستگاه‌ها فرهنگ تجلیل و تکریم از ایثارگران را ترویج کنند؛ همچنین در شهرستان‌ها از زنان جانباز و آزاده و ایثارگر و مادران و همسران شهدا و همسران جانبازان ۷۰ درصد تجلیل شود.

حبیبی، از تجلیل از ۳۰ هزار پیشکسوت زن دفاع مقدس در استان و رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح یادمان شهدا، رونمایی از سرود، برگزاری یادواره شهدا، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و دانشگاه‌ها و… از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است تا نسل جوان را بافرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه