استاندار در شورای مسکن نیروهای مسلح گیلان:

نگاه جهادی در تأمین مسکن اولویت ما است

 استاندار گیلان، گفت: تلاش ما در زمینه تأمین مسکن، نگاه جهادی با تأکید بر سرعت در کار، کاهش در هزینه، انجام تعهد و صادق‌الوعدبودن است.

نگاه جهادی در تأمین مسکن اولویت ما است

به گزارش هشت‌دی به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن نیروهای مسلح گیلان، اظهار کرد: اگر چه در استان با محدودیت زمین و بالابودن قیمت آن مواجه هستیم؛ اما این موضوع نمی‌تواند دلیلی بر کوتاهی در خصوص تأمین مسکن کسانی باشد که تأمین‌کننده امنیت سرزمین‌مان هستند.

 وی با بیان اینکه باید بررسی لازم نسبت به در اختیار گذاشتن زمین‌هایی که مربوط به راه و شهرسازی استان است صورت بگیرد، اظهار داشت: نیروهای مسلح در همه بخش‌های آن برای ما عزیز هستند و وظیفه خود می‌دانیم در بحث برش استانی، بر اساس دینی که این قشر از جامعه به گردن ما دارند، همچنین بر اساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه راهبردی دولت، در زمینه موضوع یادشده سرعت و تسهیل انجام شود.

 استاندار گیلان ادامه داد: ۵۰۰ هزار سهمیه برای نیروهای مسلح کشور در نظر گرفته شده است که تلاش می‌شود در راستای سهم استان درست عمل کنیم و عقب نمانیم.

 عباسی با بیان اینکه استان در برخی شهرستان‌ها به‌واقع با محدودیت زمین روبه‌رو است، تصریح کرد: تلاش می‌شود این محدودیت از جاهای دیگر پوشش داده و جبران شود؛ در بخش زیرساخت نباید سخت‌گیری کرد، آنچه الان مدنظر ما هست بخش تسهیلگری است و دستگاه‌های اجرایی باید یاری کنند تا راه در این راستا باز و هموار شود.

 وی با بیان اینکه تأکید ما در تأمین مسکن استفاده از دانش روز است تا سرعت و ایمنی کار بالا رود، افزود: مردم را معطل نگذارید و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در چهارچوب قانون به کارها سرعت بخشند.

 استاندار گیلان در خصوص تعاونی مسکن گفت: این قضیه فرق می‌کند و موانع زیادی در این خصوص وجود دارد ماهم یک رشته محدودیت‌های قانونی داریم؛ در این خصوص باید اولویت‌ها بررسی و در نظر گرفته شود؛ اگر اقدام تعاونی مسکن در راستای تحول در نهضت ملی مسکن است وارد می‌شویم و دستگاه‌های نظارتی را برای رفع موانع متقاعد می‌کنیم.

 عباسی تأکید کرد: ما در دولت مردمی چیزی با عنوان «نمی‌توانیم» نداریم؛ سعی بر «می‌توانیم» است؛ اما ضوابطی داریم که باید آن ضوابط را در نظر بگیریم و در این خصوص زمان‌بندی نیز مورد توجه قرار گیرد.

 وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در زمینه تأمین مسکن نگاه جهادی با تأکید بر سرعت در کار، کاهش در هزینه، انجام تعهد و صادق‌الوعدبودن صورت گیرد؛ مردم اگر ببینند بر اساس زمان‌بندی و قولی که داده شده کار پیش رود پای‌کار می‌آیند تا کار سرعت بگیرد.

 استاندار گیلان از همه متولیان امر خواست افراد فاقد مسکن‌ را درک کنند و بازنشستگان را در اولویت قرار دهند.

۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور در حال ساخت است

 رئیس ستاد تأمین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور نیز در این جلسه از تشکیل قرارگاه‌های استانی ساخت مسکن در سراسر کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ پروژه فعال در کشور مراحل احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح را در دست اجرا دارند.

 سردار مجید ابن الرضا، پیشرفت فیزیکی این واحدها را ۱۵ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در مجموع به سازمان نیروهای مسلح تحویل داده شده است.

 وی اظهار کرد: با توجه به برنامه دولت در رابطه با ساخت مسکن و اجرای نهضت ملی مسکن در کشور، نیروهای مسلح در مجموع نزدیک ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارند که طی قراردادی با راه و شهرسازی برای ساخت و تحویل آن برای نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) برنامه‌ریزی شده است.

 رئیس ستاد تأمین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با اشاره به فعالیت ۵۰ تعاونی مسکن ناجا در سطح کشور، اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ هکتار از املاک و اراضی نیروهای مسلح با دستور فرمانده کل قوا برای ساخت این منازل مسکونی اختصاص یافت و با مساعدتی که دولت در تأمین اراضی داشت در مجموع هزار و ۷۰۰ هکتار برای ساخت مسکن نیروهای مسلح در نظر گرفته شد که امیدواریم امسال مشکل کمبود زمین با کمک دولت، وزارت راه و شهرسازی و استانداران برطرف شود.

 سردار ابن الرضا تصریح کرد: با استفاده ۳۰ درصدی از امکانات نیروهای مسلح، ۱۰ درصد تخفیف زمین با موافقت بازگشت پول و دوره تنفس پنج‌ساله توانستیم قدم‌هایی را در راستای تسهیلگری و ارزان‌سازی مسکن برداریم.

 وی در ادامه مجموع نیازمندی مسکن سازمان‌های نیروهای مسلح استان گیلان را هشت هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد برای احداث نزدیک سه هزار واحد برنامه‌ریزی‌شده و بخش کوچکی از این واحدها نیز در هفته دفاع مقدس امسال تحویل متقاضیان شده است.

 رئیس ستاد تأمین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور نیازمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این استان را ۲ هزار ۷۵۸ واحد دانست که هزار واحد آن تعیین تکلیف شده و هزار و ۷۰۰ واحد نیز باید احداث شود و افزود: ۲ هزار و ۳۰ نفر از این متقاضیان در شهر رشت، ۵۱۶ نفر در بندر انزلی و ۲۱۲ نفر در سایر شهرهای استان منتظر دریافت واحد مسکونی هستند.

 وی ادامه داد: امیدواریم با تأکیدات استاندار محترم و تعامل معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و کارگروه نیروهای مسلح به‌زودی مشکل کمبود زمین در استان رفع شود.

 وی تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید است با سرعت‌بخشیدن به کار و انجام اقدامات جهادی مراحل ساخت و ساز این واحدهای مسکونی در کمتر از ۲ سال به پایان برسد و دغدغه تأمین مسکن همکاران ما در نیروهای مسلح برطرف شود.

 در پایان این جلسه حکم رئیس قرارگاه استانی ساخت مسکن نیروهای مسلح گیلان به سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان اهدا شد.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه